مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: اثری از فرهنگ و سنت و غذاهای بومی کیش در سطح جزیره دیده نمی شود؛ چه خوب است که این سنت ها به برند کیش تبدیل شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فیدار، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درحاشیه رونمایی از پوستر سومین جشنواره فیلم کوتاه موج با اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه فرهنگ و ادب بر حمایت از رویدادها و رخدادهای کیفی که در گذشته در جزیره کیش صورت گرفته تاکید کرد و افزود: برخی از این فعالیت ها به عنوان یک برند در جزیره کیش ثبت شده است که باید از آن ها حمایت کرده و زمینه ارتقاء و توسعه آن ها را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: بخشی از فعالیت ها نیز باید مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته و در راستای ارتقاء آن ها از اهل فن نظرخواهی کرد و بخشی را که قابلیت انتقال به سرزمین اصلی دارد منتقل کنیم.

مظفری با اشاره به اینکه کیش می تواند محل دبیرخانه دائمی برخی از جشنواره ها و برنامه های مهم فرهنگی کشور باشد افزود: بسیاری از فعالیت ها نیز در کشور سابقه ندارد که کیش می تواند محل بنیان گذاری آن ها شده و با رویدادهای خلاقانه و نوآورانه پایلوتی برای این فعالیت ها در کیش ایجاد کرد.

بهره گیری از جذابیت های فرهنگ و هنر در جذب گردشگر

تمدن کهن و غنای فرهنگی و سوابق طولانی فرهنگ و هنر در تاریخ ایران اسلامی از مواردی است که مدیرعامل سازمان به آن ها اشاره کرد و افزود: بسیاری از این فرهنگ و هنر غنی تاریخی را می توان به فعالیت های جذاب در حوزه های مختلف تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه در شب های گذشته بازدیدی از بخش های بومی نشین جزیره کیش داشته است از نمود کم رنگ و لعاب آداب وسنن و فرهنگ بومی جزیره در کیش گلایه کرده و افزود: فرهنگ و سنت و غذاهای بومی کیش می تواند از برندهای کیش باشد؛ چه اشکالی دارد و چقدر خوب است که ما جشنواره ای برگزار کننیم و بخشی از آن را اختصاص بدهیم به فیلم های مستند در خصوص بومیان و آداب و سنت های آنان که نه تنها در سطح جزیره و ملی بلکه در سطح بین المللی مطرح شده و به نمایش درآید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اهمیت تبلیغات و معرفی کیش در سطح کشور و منطقه اظهار کرد: کیش برای کیشوندان شناخته شده است و اگر چه فعالیت های فرهنگی که در کیش صورت می گیرد برای پر کردن اوقات فراغت مردم و مسافران خوب است اما واقعیت این است که برخی از این فعالیت ها باید به معرفی کیش اختصاص یابد.

وی با اشاره به گفتگوی تلفنی با مشاور پوتین در روزهای گذشته افزود: مشاور رئیس جمهور روسیه که با آب و هوا و شرایط کیش آشنایی داشته به عنوان یک شخصیت خارجی پیشنهاد داد که گروهی را برای ساخت فیلم مستند از کیش و نمایش آن در شبکه های جهانی به جزیره اعزام کند.

از اشتراکات سنت و فرهنگ برای معرفی کیش استفاده کنیم

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه انسان ها دارای ذات پاکی هستند اضافه کرد: ملت ایران و روسیه دارای  سنت ها و اشتراکات فرهنگی زیادی هستند که با ایجاد یک تقویم مشترک فرهنگی و هنری می توانیم در یک رفت و برگشت و بازار یابی منطقه ای و بین المللی خود را به جهان معرفی کنیم

مظفری که در هفته های نخست قرار گرفتن بر کرسی ساختمان سفید مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش دیداری با ریاست جمهوری کشورداشت این دیدار را مثبت ارزیابی کرد و از اشراف اطلاعاتی رئیس جمهوری نسبت به کیش گفت و افزود: برایم جالب بود که ایشان کیش را خوب می شناختند و این برای من جای خوشحالی داشت و از این توجه ایشان به کیش تشکر کردم.

وی این دیدار را فرصت مناسبی برای بهره گیری از رهنمودهای رئیس جمهوری در توسعه و رونق کیش در بخش های گردشگری و اقتصاد عنوان کرد و افزود: در این دیدار در خصوص مسائل مختلفی چون مسائل زیر بنایی، پروژه های جزیره، وضعیت دانشگاه ها و فعالیت های دانش بنیان و استارت آپ ها، سرمایه گذاری و حوزه اموزش و پرورش که بسیار پر اهمیت است گفتگو شد که ایشان رهنمود هایی ارائه کردند.

به گفته مدیرعامل سازمان در حوزه بهداشت که مسئله بسیار مهمی است در این دیدار به دلیل کمبود زمان دیدار صحبتی به میان نیامد اما برای حل مشکلات این بخش با وزارت بهداشت مذاکراتی صورت گرفته است.

اما مظفری از تحول دیدگاه خود نسبت به کیش گفت و افزود: هنوز اطلاعاتم نسبت به کیش کم است و باید برای شناخت بیشتر زمان داشته باشم.

وی ادامه داد: در برخی موارد با مسائلی مواجه شدم که کارهای خوبی انجام شده بود و مرا به آینده امیدوار کرد و در بخش هایی نیز باید مطالعه و کار بیشتری انجام شود و واقعیت این است که با کیش ایده آل فاصله داریم اما با تلاش می توان به آنچه باید رسید.

مظفری با تاکید براینکه ظرفیت های خوب و فرصت هایی فراهم شده است که می توان با سرعت آن ها را ارتقاء داد که در این بخش نیاز به یاری همه به ویژه رسانه ها داریم که می توانند با تزریق امید به توسعه کمک کنند اگر چه نواقصی در سیستم های مدیریتی و زیربنایی تا سیستم های اجرایی وجود دارد که نباید از آن ها غافل شویم.

وی از برنامه ریزی برای تدوین یک برنامه حداقل سه ساله تا پایان دولت دربازه زمانی باقی مانده تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه نقشه راهی برای دوره کوتاه مدت سه ساله و چشم اندازه برنامه بلند مدت تا 1404 خواهد بود و دوستان آینده نیز می توانند از آن استفاده کنند.

پیش از غلامحسین مظفری، محمد ابراهیم انصاری لاری به مدت 14 ماه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش را برعهده داشت.

 

کد خبر : 1451
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.