مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد برای توسعه کشور فرصت محسوب می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از فرینا، حجت‌الله عبدالملکی، در نشست مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور که در بندرعباس و در سالن جلسات منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برگزار شد،  افزود: دولت سیزدهم و شخص رئيسجمهور براستفاده بهینه از این فرصت و ظرفیت برای توسعه کشور تاکید دارند.
عبدالملكي افزود: اگر نارضایتی در این حوزه نیز وجود دارد به دلیل آنست که از این ظرفیت ها بطور کامل استفاده نشده است .
وي با بیان اینکه  بخش بزرگی از قدرت اقتصادی کشور چین به دلیل رونق مناطق آزاد و ویژه اقتصادي است، گفت: توجه به این مناطق در ادبیات انقلاب اسلامی جا دارد و حتی در بند11 سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است .
مشاور رئيس جمهور، مردمی و جهانی کردن مناطق آزاد و ويژه اقتصادي را رویکرد جدید این سازمان خواند و تشریح کرد: فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران، مردم بومی و همچنین مردم کل کشور باید از منافع این مناطق منتفع شوند و این انتفاع را حس کنند.
عبدالملكي خاطرنشان کرد: تکمیل کردن زیرساخت‌های نرم و سخت بین‌المللی، جذب سرمایه گذار خارجی، ایجاد الگوهایی برای عرضه در سطح بین الملل و ایجاد مناطق ویژه و آزاد مشترک با سایر کشور‌ها را در بعد جهانی کردن دنبال می‌کنیم.
وی در ادامه اظهار داشت: مناطق ویژه اقتصادي در اشتغال، تولید و صادرات نقش بی بدیلی دارند و به همین علت باید از عملکرد این مناطق تقدیر و تشکر کنیم.
دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري_صنعتي و ويژه اقتصادي، با بیان این که تمامی موارد مطرح شده از سوی مدیران عامل حاضر در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: کار ما در دبیرخانه شورايعالي، حل دغدغه‌های مدیران برای پیشبرد امور است.
عبدالملكي تصریح کرد: هم افزایی و کار مشترک باید صورت گیرد چرا که همه ما متعلق به یک مجموعه هستیم و در صورت کار تیمی نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.
وي در پايان بر موضوع دانش افزایی مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی نیز تاکید کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی باید به صورت جدی و با آماده کردن بسته سرمایه گذاری پیگیری شود.

 

کد خبر : 3374
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.