حجت الله عبدالمکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عصر دیروز به دعوت وزیر اقتصاد این کشور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از منطقه آزاد ماکو، حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن بیان اهداف برگزاری این نمایشگاه در ایروان، ظرفیت ها و قابلیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را بازگو کرد.

عبدالملکی با بیان این که مذاکراتی با ۲۱ کشور پیرامون ایجاد مناطق آزاد مشترک و متناظر داشته ایم، اظهار داشت: تفاهم نامه هایی در این زمینه با ۵ کشور امضا شده و هم اکنون در بدنه کارشناسی در حال ارزیابی برای جانمایی است.

وی همچنین با اشاره به دو دیدار قبلی خود در این سفر با رییس درآمدهای دولتی و وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت های ارمنستان، به موضوع عوارض ورودی دو کشور برای خودروهای باربری و مسائل مرتبط با کریدور شمال جنوب پرداخت.

وزیر اقتصاد ارمنستان نیز که در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در ارمنستان حضور داشت و از این نمایشگاه بازدید کرده بود، گفت: کمک و مساعدت جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای ارمنستان مهم و ضروری است.

مقرر شد، در راستای مسائل مطرح شده در دیدارهای دیپلماتیک صورت گرفته در این سفر، کمیته ای متشکل از نمایندگانی از اداره درآمدهای دولتی، وزارت زیرساخت ها و وزارت اقتصاد ارمنستان به همراه معاونت اقتصادی دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد ارس و چابهار در ایام حضور نمایشگاهی این مناطق در شهر ایروان ارمنستان، به تبادل نظر بپردازند.

کد خبر : 4168
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.