مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: دولت سیزدهم با سهولت در بروکراسی اداری و ارائه بسته‌های حمایتی موجب جهش سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از فرینا، حجت الله عبدالملکی در مراسم رونمایی از ۸۵۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در حاشیه نمایشگاه «روایت خدمت (وعده، وفا)» و با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، رشد سریع تراز تجاری مثبت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را از دستاورد‌های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: به طوری که برای جهش سرمایه گذاری در این بخش زیرساخت‌های مورد نیاز برای پروژه‌ها از جمله زمین، آب، برق، گاز، جاده و دسترسی مهیا شده است.

عبدالملکی اظهارداشت: برای حمایت از سرمایه گذاران مجوز‌های بی‌نامی برای تک تک این پروژه‌ها صادر شده است که حاکی از این است که سرمایه گذاران نگران مراحل اداری کار نباشند بلکه ما فرایند ارزیابی و مطالعاتی و محیط زیستی را انجام داده ایم و مجوز‌ها صادر شده است.

وی مشکلی که سرمایه گذاران مطرح می‌کردند را پیچ و خم‌های اداری برای دریافت زمین و زیرساخت‌ها دانست و گفت: مشکلات زیرساختی برای سرمایه گذاری در مناطق مذکور در دولت سیزدهم برطرف شده و اکنون سرمایه گذار می‌تواند طرحش را انتخاب کند.

مشاور رئیس جمهور به سه مرحله تولید و رونمایی اشاره کرد و افزود: مرحله اول ۱۸ اردیبهشت ماه ۳۷۰ بسته را به ارزش ۲۳۰ هزار میلیارد تومان رونمایی کردیم از همان زمان بازاریابی شروع شد در نمایشگاه اکسپو تهران از خیلی کشور‌های دنیا حضور پیدا کرده بودند و سرمایه گذارانی از کشور خودمان نیز بودند این بسته را عرضه کردیم.

عبدالملکی ادامه داد: در مرحله دوم در حضور معاون اول ریاست جمهوری ۳۳۰ بسته به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به این پروژه‌ها اضافه شد.

به گفته وی، اکنون در مرحله سوم ۱۵۰ طرح جدید اضافه می‌شود که ۴۰ مورد مربوط به مناطق آزاد و ۱۱۰ تا مربوط به مناطق ویژه اقتصادی است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: برای اولین بار بسته‌های مناطق ویژه اقتصادی به ارزش ۲۱۸ هزار میلیارد تومان عرضه شده است. در حال حاضر ۸۵۰ بسته به ارزش ۶۴۸ هزار میلیارد تومان (معادل ۱۵ میلیارد یورو) آماده شده است، این بسته‌ها در وب سایت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد بارگذاری شده است و با همکاری از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی می شوند.

عبدالملکی ادامه داد: تاکنون چهار رویداد داخلی و خارجی در تهران، مشهد، سلیمانیه عراق و ارمنستان داشتیم رویداد بعدی ما در نمایشگاه سرمایه گذاری چین ارایه می‌شود و تاکنون بیش از ۱۰۰ بسته از این‌ها بازاریابی شده است.

وی ضمن اینکه باید به سرمایه گذاران فرصتی بدهیم تا بررسی کنند گفت: حجم زیاد کار مربوط به نیمه دوم سال اتفاق می‌افتد این یک رویداد کم‌نظیر از نظر کارشناسان اقتصادی داخلی و خارجی است و فکر می‌کنیم بخشی از این پتانسل تولیدی و مناطق را به فعلیت می‌رسانیم.

مشاور رئیس جمهور افزود: بحث بهبود فضای کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را داریم که همزمان دنبال می‌کنیم بزودی سندی را رونمایی خواهیم کرد که شاخص سهولت کسب و کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ایران از میانگین جهان به مراتب بهتر است.

در پایان این مراسم با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور از ۸۵۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رونمایی شد.

نمایشگاه روایت خدمت که در سالن‌های ۸ و ۹ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از چهارم شهریورماه دایر شده بود عصر امروز به کار خود پایان داد.

این نخستین بار است که دولت سیزدهم پس از فعالیت ۲ ساله خود مهمترین اقدامات و دستاورد‌های دولت مردمی را به نمایش گذاشته است.

کد خبر : 4211
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.