سفیر اندونزی در دیدار با معاونین سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو یکی از مناطق مهم آزاد تجاری است و با ظرفیت‌های فراوان خود در بخش‌های مختلف می‌تواند زمینه‌ساز تقویت روابط ایران و اندونزی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از سازمان منطقه آزاد ماکو، رونی پراستیو یولیانتورو در ابتدای بازدید از پروژه های اقتصادی و سرمایه گذاری و ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ماکو در نشستی با حضور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان افزود:  منطقه آزاد ماکو قابلیت خوبی برای همکاری در تولید و صادرات محصولات بخصوص قهوه به ترکیه و اروپا را دارد.

وی با اعلام آمادگی برای ارتقاء و توسعه روابط اقتصادی با منطقه آزاد ماکو افزود: در دیداری که اخیرا با استاندار آذربایجان غربی داشتیم نیز مطرح شد که این استان  پتانسیل‌های فراوانی دارد که می‌توان در چارچوب همکاری‌های مشترک دوکشور از آن بهره برد.

 

بیشتر بخوانید:

تعامل دو سویه در معرفی جاذبه های گردشگری ایران و اندونزی

 

سفیر اندونزی اضافه کرد:‌ با توجه به موقعیت استراتژیکی، زمینه زیادی برای همکاریهای مختلف اقتصادی، ترانزیتی و زیست‌محیطی در این منطقه فراهم است.

سفیر اندونزی در ایران اظهار کرد: برای گسترش روابط و عقد قرارداد خواهرخواندگی بین آذربایجان‌غربی و یکی از استان‌های اندونزی اعلام آمادگی می‌کنیم.

 رونی پراستیو یولیانتورو و هیئت همراه در ادامه از ظرفیت های تولیدی و صادراتی و فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4553
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.