رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو از آغاز عملیات پروژه تعیین عرصه و حریم تپه تاریخی کشمش‌تپه معروف به بویوک‌‎تپه در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از سازمان منطقه آزاد ماکو،‌ علی خورابلو اظهار کرد: این عملیات با صدور مجوز از طرف پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و از محل اعتبارات استانی در حال انجام است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو افزود: هدف از گمانه‌زنی‌ها برای تعیین عرصه و پیشنهاد حرایم، حفاظت تپه تاریخی و مشخص شدن ضوابط عرصه و حریم آن در مواجهه با تهدیداتی چون توسعه روزافزون روستایی و ساخت‌وسازها و طرح‌های عمرانی و در آتیه سهولت پاسخگویی استعلام‌هایی مانند الحاق طرح هادی و یا اجرای طرح‌های باغی و کشاورزی و از همه مهمتر مطالعات آینده این اثر مهم تاریخی است.

وی گفت: محوطه تاریخی کشمش‌تپه قدمتی حدود ۵ هزارساله داشته و با توجه به ارزش تاریخی آن در ۱۰ آبان ۱۴۰۰ به شماره ۳۳۷۳۵ به ثبت ملی رسیده است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4627
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.