سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از همراهی 25 نیروی آتش‌نشان داوطلب همیار ایمنی و بحران با نیروهای آتش‌نشانی قشم به منظور حفظ ایمنی گردشگران و قشموندان در نوروز 1403 با شعار "همه با هم برای قشم/ من قشم را دوست دارم" خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مجید فرهادی با اعلام این خبر بیان داشت: این افراد طی نخستین دوره آموزشی آتش نشانان داوطلب (همیاران ایمنی و بحران ) آموزش های لازم به منظور پیشگیری و مقابله با حوادث را دریافت کرده و ضمن کسب گواهی‌نامه پایان دوره ملبس به لباس آتش نشان داوطلب شدند.
وی ادامه داد: این دوره 50 ساعته با محوریت اداره آتش نشانی و جهت کمک به شهروندان در مواقع بحرانی برگزار گردید و داوطلبان با نام همیاران ایمنی و بحران فعالیت خود را به عنوان اولین گروه آموزش دیده آغاز کردند.
سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: این آتش نشانان در مواقع لازم می‌توانند به عنوان مکمل امدادرسانی و نجات‌دهنده جان و مال مردم در حوادث گوناگون و نیز دستیابی به سطح بالاتر ایمنی شهری جایگاه و نقش ویژه‌ای داشته باشند و دوره های آموزشی نیز همزمان با نوروز و در سال جدید ادامه خواهد یافت.
فرهادی ابراز امیدواری کرد تا نوروزی بدون حادثه و ایمن پیش روی گردشگران و قشموندان باشد و افزود: نیروهای داوطلب در کنار سایر آتش نشان جزیره به صورت شبانه روزی آماده باش هستند و در ایستگاه های آتش نشانی ثابت و سیار استقرار می یابند.
وی از مردم درخواست کرد به منظور ثبت نوروزی به یادماندی ضمن حفظ نکات ایمنی با آتش نشانان همکاری داشته باشند و در صورت بروز هر گونه حادثه مراتب را سریعاً به شماره ۱۲۵ اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5126
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.