مرکز ملی فرش ایران در راستای ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان خارجی خود در جزیره کیش با سازمان منطقه ازاد کیش تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران در این نشست که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از تجار فرش در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد هدف از این تفاهم نامه را توانمندسازی زنان و مردان به ویژه جوانان در صنعت فرش عنوان و اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات صنعت فرش کشور در حال حاضر ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان خارجی است.

وی افزود: هزینه خدمات پس از فروش ( مانند عواض گمرکی و ...)  و تعمیرات فرش های دست باف ایرانی که یک کالای سرمایه ای با ارزش بالا محسوب می شود بالاست به همین منظور تصمیم گرفتیم تا این خدمات در منطقه آزاد کیش ارائه شود که زمینه های آن فراهم است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ارتقاء جایگاه و اعتلای صنعت فرش به عنوان هویت ماندگار تاریخی و فرهنگی ایران را از دیگر اهداف امضاء  این تفاهم نامه برشمرد و تاکید کرد: بسیاری از استادکاران ایرانی به دلیل ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان خارجی مجبور به مهاجرت به کشورهای همسایه شده اند که تعرفه و عوارض گمرکی در آن ها سفر است و این مهاجرت موجب از دست دادن استادکاران و تصاحب بازار و هویت فرش ایرانی توسط بیگانگان است.

وی ادامه داد: با اجرای این تفاهم نامه علاوه بر بازگشت استادکاران به کشور و جلوگیری از خروج سرمایه های توانمند انسانی در این عرصه زمینه برای آموزش جوانان و علاقمندان به این صنعت در کشور به ویژه کیش فراهم خواهد شد.

رافع با بیان اینکه مسیر تولید تا شستشو و تعمیر فرش دستباف یکی از جاذبه های مورد علاقه برخی از گردشگران خارجی است که در برخی کشورها نیزدر حال انجام است تاکید کرد: با راه اندازی مرکز خدمات پس از فروش فرش در کیش این مسیر می تواند در رونق گردشگری جزیره کیش نیز موثر باشد.

وی بر ارائه کد کالا، کد رهگیری و شناسنامه کالا برای فرش های دست باف که به جزیره کیش وارد می شوند تاکید کرد و افزود: در سرزمین اصلی این رویکرد برای کالاهایی به جز فرش انجام می شود و با راه اندازی مرکز خدمات پس از فروش در کیش برای فرش ایرانی این پروسه قابل انجام است.

راه اندازی مرکز کارآفرینی، خانه خلاق فرش، و نمایشگاه در ایام جام جهانی 2022 قطر در جزیره کیش از برنامه های مرکز ملی فرش در جزیره کیش است که رئیس این مرکز به آن ها اشاره کرد.

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به  چشم انداز جزیره کیش در حوزه صنعت فعال شدن گردشگری فرش را یکی از این چشم اندازها برشمرد.

وی با اشاره به فعال سازی 13 عنوان در صنعت گردشگری کیش افزود: ارایه خدمات پس از فروش فرش های ایرانی به مصرف کنندگان داخلی و خارجی فتح بابی برای گردشگری صنعتی این جزیره است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: بهره گیری از گردشگری فرش از جمله اهداف این سازمان است که درصدد هستیم با عملیاتی شدن بندهای این تفاهم نامه با ایده های تازه به این هدف برسیم.

وی اضافه کرد: همچنین انتظار می رود این تفاهم نامه نقطه اتصالی بین سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی در ایجاد زمینه های مورد گفتگو و  فرصتی برای بهره گیری از توان دانشگاه ها و مدارس برای تربیت نیروی انسانی توانمند باشد و سازمان منطقه آزاد کیش از بخش خصوصی و مرکز ملی فرش جهت ارایه خدمات پس از فروش و راه اندازی دوره های آموزشی حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

این تفاهم نامه در بخش های مختلف شامل فراهم کردن ورود موقت فرش های دستباف نیازمند تعمیر و مرمت، ایجاد نمایشگاه و جشنواره دائمی فرش دستباف، توسعه صادرات از طریق ایجاد پایانه صادراتی، برگزاری دوره های آموزشی نیروی انسانی صنعت فرش، همکاری متقابل و بررسی پیشنهادهای نوآور در این صنعت به امضا رسیده است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 2815
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.