مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست " به وقت گفتگو" که با حضور جمعی از بانوان فعال در حوزه گردشگری به همت امور زنان کیش برگزار شد بر وجود ظرفیت بالای اقتصادی بانوان در جزیره کیش تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، مهدی کشاورز در این مراسم با اشاره به اهمیت شناخت ظرفیت ها و توانمندی بانوان جزیره کیش در عرصه های مختلف بر جمع آوری اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعاتی از ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی، هنری و اجتماعی بانوان جزیره کیش تاکید کرد.

وی افزود: 44.5 درصد از جمعیت و ظرفیت اقتصادی جزیره کیش را بانوان تشکیل می دهند که در عرصه های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

کشاورز با بیان اینکه جمع حاضر سند غیرقابل انکاری از توانمندی بانوان در اداره امور جزیره مرجانی کیش است افزود: در برخی موارد حتی بانوان نسبت به آقایان توانمندی های بیشتری دارند.

وی با تاکید بر برگزاری نشست های تخصصی تر با حضور بانوان نخبه در عرصه ای مختلف ادامه داد: در بسیاری از مسئولیت ها دیده می شود که مدیران و مسئولان آقا نیز موفق نبوده اند چه ایرادی دارد که بانوان نیز در حوزه های مختلف گاه موفق نباشند و این آزمون و خطا در شرایط مساوی در رده های مسئولیت با حضور بانوان نیز صورت پذیرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با تصریح بر اینکه در برخی موارد بانوان مسئولیت پذیرترند تاکید کرد: بانوان باید خود برای ایفای نقش های اجتماعی حضور پررنگ تری داشته و برای رسیدن به نقطه مطلوب در بخش های مختلف تلاش کنند.

وی با بیان اینکه باید فرصت های بیشتری در اختیار بانوان قرار داده شود برایجاد امکانات تفریحی و ورزشی بیشتر برای بانوان تاکید کرد و افزود: در ایجاد ظرفیت های مورد نیاز برای بازار کار و تبلیغات برای معرفی تولیدات بانوان در جزیره کیش آماده هر گونه حمایت هستیم.

یاسر شاه پیری معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در بسیاری حوزه های فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری بانوان با ظرافت و دقت بیشتری کار می کنند تاکید کرد: به ویژه در حوزه امور شهری استفاده از توان بانوان می تواند به منظر شهری زیبایی و جذابیت بیشتری ببخشد.

وی فعالیت در حوزه های مختلف گردشگری به خصوص گردشگری خلاقانه مانند حوزه های مد و لباس، غذا و صنایع دستی را از جمله ظرفیت هایی برشمرد که بانوان می توانند به خوبی از عهده آن برآمده و صاحب نظر باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر حمایت از فعالیت های بانوان در جزیره کیش بر حضور بیشتر بانوان بومی در عرصه های مختلف فعالیت تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه به وقت گفتگو به صورت هفتگی و با بهره گیری از حضور اساتید و کارشناسان در موضوعات مختلف در جزیره کیش برگزار می شود خاطر نشان کرد: برنامه های گفتگو محور می تواند زمینه ساز رشد و ارتقاء در عرصه های مختلف برای بانوان باشد.

عالمه خسروی رئیس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به اینکه نقطه عطف چشم اندازه آینده جزیره مرجانی کیش رشد و توسعه گردشگری است تا به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل شود اظهار کرد: برای رسیدن به این آرمان نیازمند نگاه همه جانبه به این صنعت هستیم تا رونق شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود 60 درصد از فعالان حوزه گردشگری در جزیره کیش را بانوان تشکیل می دهند براساس آمار ارائه شده از سوی انجمن جهانی سفر و گردشگری در سال 2021 بیش از 64 درصد از فعالان در این حوزه بانوان بوده اند.

خسروی افزود: نکته مهم دیگر در این گزارش این است که علاوه بر سهم بانوان در صنعت گردشگری میزان اشتغال بانوان در این صنعت 2 برابر دیگر صنایع است.

وی با بیان اینکه بانوان در جزیره کیش حضور پررنگی در رونق صنعت گردشگری دارند تاکید کرد: میزان و تعدد و تنوع در این صنعت بالا است، بستر مناسبی در راین صنعت برای عرضه محصولات فرهنگی و هنری به گردشگران وجود دارد.

رئیس اداره امور زنان کیش با تاکید بر انطباق نقش مادری و همسری بانوان با صنعت گردشگری افزود: با توجه به این دلایل نیاز به معرفی ظرفیت های بانوان در این صنعت بیش از هر زمان دیگر احساس می شود.

نشست هم اندیشی بانوان فعال در صنعت گردشگری کیش در برنامه " به وقت گفتگو " در مرکز همایش های بین المللی کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان و مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی، رئیس اداره امور زنان کیش وجمعی از بانوان فعال در عرصه گردشگری کیش برگزار شد.

گفتنی است؛ برنامه « به وقت گفت و گو » با هدف توسعه و اعتلای نقش بانوان در اقتصاد کیش در دوره های مختلف ماهانه و هفتگی برنامه ریزی شده است.

 

انتهای پیام/

 

کد خبر : 2807
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.