پارک دلفین ها از جاذبه های بی نظیر جزیره کیش است که گردشگران این جزیره مرجانی می توانند با گشت و گذاری در آن و تماشای بازیگوشی دلفین ها و زیبایی باغ پرندگان آن خاطرات زیبایی از سفر با خود به ارمغان ببرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، پارک دلفین کیش به عنوان اول دلفیناریوم کشور در سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه به یکی از مهمترین مراکز گردشگری کیش تبدیل شده است.

این مجموعه در فضایی به وسعت 64 هزار متر مرفع بیش از 200 گونه گیاهی و جانوری را در خود جای داده است و وجود چهار بخش دلفیناریوم، باغ پرندگان، کلاسیک شو و آمفی تئاتر موجب شده تا علاقه مندان بسیاری داشته باشد.

بخش دلفیناریم این مجموعه که هم اکنون دارای 12 دلفین بازیگوش است بخش مهم و سرگرم کننده ای است که به ویژه کودکان را مسحور خود می کند.

دلفین های باهوش و بازیگوشی که به سرعت با انسان خو گرفته و لذت بازی با آن ها برای مدت ها شما را هر از چندگاه وادار به خاطره بازی با بازیگوشی های این حیوانات زیبا، مهربان و جسور می کند.

بازی با دلفین ها به قدری جذاب و دلنشین است که شما می توانید تا ساعت ها با این جانوران آبی زیبا وقت گذرانده و کمترین خستگی را احساس نکنید.

برق دندان های زیبای این حیوانات و مهارت کنترل استفاده از دندان ها در هنگام دریافت توپ بازی برای اینکه توپ پاره نشود از اتفاقات زیبایی بود که ما در این بازدید از پارک دلفین ها شاهد آن بودیم و شایعه کشیدن دندان های دلفین ها در پارک ها کاملا بی اساس است زیرا دلفین ها با دندان های زیبای خود ماهی ها را گرفته و سپس قورت می دهند و امکان ندارد چنین رویکردی در پارک های دلفین نسبت به این جانداران زیبا انجام شود.

به گفته مدیر پارک دلفین ها تاکنون حدود 10 دلفین در این پارک به دنیا آمده اند که برای خود رکورد کم نظیری در دنیاست و آخرین تولد اسفند ماه 1400 ثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام تیم 24 نفره متشکل از مربی و دامپزشک به طور دائم دمای آب و تغذیه دلفین ها را مطالعه کرده و آموزش های لازم را هم در این مورد دیده اند افزود: در مجموعه پارک دلفین‌های کیش با دستگاه‌های خنک کننده دمای آب برای نگهداری دلفین‌ها را مناسب سازی شده و انواع ماهی‌های مختلف و مولتی ویتامین‌های مورد نیاز این پستانداران بصورت مستمر در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
ممبینی افزود: گردشگران می توانند علاوه بر تماشای حرکات نمایشی دلفین ها از جمله توپ بازی و پرش از حلقه، در صورت علاقه با ورود به آب در کنار انها شنا را نیز تجربه کنند.

عکس ها طبیعی و واقعی بوده ( عکس ها مربوط به نوروز 1401 است) و توسط گزارشگر پایگاه خبری فیدار آریا و میهمانان که در این بازدید حضور داشتند ثبت و ضبط شده است.

 

انتهای پیام؟

#پارک دلفین  #کیش  #دندان دلفین ها

کد خبر : 3319
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.