رییس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش گفت: امکان اسکان سه هزار و ۷۶۰ خانواده در کمپ های مسافری ویژه خانواده‌ها و جامعه ایثارگران در این جزیره از سوی این کمیته فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، محسن نظرپور روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: اسکان گردشگران در کمپ های مسافری جزیره در سه بخش پیش بینی شده که شامل امکان برپایی سه هزار و ۲۰۰ چادر در محل مصلی ویژه خانواده ها، ۳۰۰ چادر در دهکده المپیک ویژه مجردین، ۲۲۰ چادر و ۴۰ کلاس در سه مدرسه ویژه جامعه ایثارگران است.
وی با اشاره به اینکه امسال تامین چادر در کمپ های مسافری جزیره بر عهده گردشگران است افزود: با توجه به شروع زودهنگام حضور مسافران نوروزی در این جزیره، امسال فعالیت کمپ های مسافری از ۱۰ اسفند آغاز و تا ۲۰ فرودین سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.
نظرپور یادآور شد: در تمام کمپ های مسافری امکاناتی از جمله محل پخت غذا و آب جوش، غرفه موقت فروش اقلام، ایستکاه شارژ تلفن همراه، سرویس بهداشتی و دوش های حمام نیز فراهم شده است.
وی گفت: نوروز گذشته در کمپ های مسافری این جزیر ۴۹ هزار نفر شب انجام شد و پیش بینی می شود این آمار در نوروز ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصد رشد داشته باشد و زیرساخت ها و خدمات نیز بر حسب این پیش بینی افزایش خواهد داشت.


۱۸۰ هزار متر مربع آسفالت ریزی و پیاده رو سازی
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش با بیان اینکه آماده سازی شهر از دیگر مأموریت های این شرکت برای نوروز ۱۴۰۱ است افزود: برای این منطور هفت میلیون و ۵۰۰ هزار بوته گل اطلسی در فضای سبز و معابر جزیره غرص شده است.
وی افزود: همچنین از ابتدای سال تا کنون ۱۱۰ هزار متر مربع از معابر آسفالت ریزی و ۶۶ هزار متر مربع نیز پیاده رو سازی انجام شده است.
نظرپور یادآور شد: با توجه به آغاز فعالیت نوروزی اقدامات این شرکت از اواسط دی ماه، عمده اقدامات انجام یافته در حوزه آسفالت و از این پس انجام یافته است.
فعالیت پیمانکار جدید بازار میوه همزمان با نوروز
وی با بیان اینکه فعالیت مستمر بازار میوه و تره بار یکی از مطالبات کیشوندان است افزود: امسال این بازار فعالیت خود را همزمان به نوروز به صورت جدید به شرط عرضه میوه با کیفیت با قیمت مناسب آغاز می کند.
نطرپور یادآور شد: همچنین تلاش شده برخی مشکلات بازار ماهی، حمل و نقل عمومی (تاکسی و مینی بوس ها)، رنگ آمیزی و نورپردازی جزیره نیز در این مدت مرتفع شود.

 انتهای پیام/

 

 

 

 

کد خبر : 3415
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.