مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به افتتاح مدرن ترین فرودگاه کشور در کیش گفت: هوشمندترین پایانه فرودگاهی کشور به دست متخصصان داخلی ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، رحیم سرهنگی روز سه شنبه در مراسم افتتاح پایانه جدید فرودگاهی در کیش با تقدیر از تمامی کسانی که از ابتدای پایه ریزی این فرودگاه در به ثمر نشستن آن تلاش کرده اند اظهارکرد: در دولت سیزدهم یکی از دستورات ریاست جمهوری اتمام پروژه های نیمه تمام بوده است.

وی با بیان اینکه زیبایی و عظمتی که دارید در این ترمینال دیده می شود به دست مهندسین و متخصصین ایرانی رقم خورده است افزود: دوست داشتم امروز در این مکان بر روی تمامی شیشه ها و دیوارها عکس این مهندسان ایرانی که برای به ثمر رسیدن این پروژه تلاش کردند نقش می بست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از برپایی نمایشگاه دستاوردهای فناوری کشور در کیش با حمایت و همراهی معاونت عملی ریاست جمهوری در آینده نزدیک خبرداد.

وی شریان های کیش را وابسته به تعداد پروازها به جزیره عنوان کرد و افزود: کسب و کار مردم در کیش به پروازها گره خورده و ایجاد بسترهای ارتباط کیش از زمین و هوا و دریا به سرزمین اصلی به تدابیر وزارت راه و شهرسازی وابسته است

سرهنگی با اشاره به اهمیت اتصال جاده شیراز – بندرعباس به بندر چارک و تقویت مسیر زمینی ورود به جزیره کیش شد این رویکرد را در توسعه و تقویت گردشگری کیش موثر خواند.

سرهنگی خاطر نشان کرد: پایانه جدید فرودگاهی کیش هدیه‌ای از سوی کیش برای تمامی مردم ایران دانست و ما  برای میزبانی شایسته از گردشگران تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

ترمینال جدید فرودگاه کیش با بهره گیری از برترین امکانات روز به عنوان مکانیزه ترین فرودگاه کشور از سال 1391 آغاز و به دلایل مختلف اتمام آن تا به امروز طول کشید و به همت دولت سیزدهم مراحل پایانی را طی کرده و صبح امروز با حضور مهرداد بذرپاش وزیرراه و شهرسازی، حجت الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش وجمع کثیری از مسئولان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر ارگان ها و نهادهای مستقر در جزیره افتتاح شد.

مکانیزه ترین فرودگاه کشور در کیش که کلنگ زنی آن در سال ۱۳۹۱ انجام شده و وعده بهره برداری از آن از سالی به سال دیگر روی زمین مانده بود، هم اکنون در دولت سیزدهم افتتاح شد تا گام‌های جدی برای هموار کردن مسیر توسعه و سرمایه گذاری در منطقه برداشته شود.

این فرودگاه از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ به عبارتی دیگر به طور متوسط هر ساله ۷.۵ درصد رشد داشته که قطع یقین آمار قابل قبولی نیست؛ اما از تابستان ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ پیشرفت این طرح فاخر شتاب چشم گیری گرفت و توانست با ۳۰ درصد پیشرفت در عرض ۲ سال آماده بهره برداری باشد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4458
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.