امام جمعه کیش با اشاره به اینکه ترمینال جدید فرودگاه کیش مدرن ترین و هوشمندترین فرودگاه کشور است گفت: این فرودگاه یکی از پیشرفته ترین فرودگاه های کشور و در بعضی زمینه ها اولین فرودگاه است. باید سطح زندگی مردم در همه ابعاد در تراز فرودگاه رشد کند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز در آیین افتتاح فرودگاه بین المللی کیش با قدردانی از تلاش های دولت سیزدهم در اتمام طرح های نیمه تمام اظهار کرد: پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران امروز همگان را شگفت زده کرده  و این فروگاه یکی از این ظرفیت ها و توانمندیهاست.

وی با بیان اینکه پیروان رسول الله در مقابل دشمنان شدید و قوی و محکم و با صلابت و در بین خود مهربان و رئوف و دارای مواسات و همدردی هستند افزود: مومنین و پیروان رسول الله در عمل و تلاش پیشرفت می کنند مانند بذری که کاشته می شود، رشد کرده و ساقه و برگ و گل و ثمر می دهد امت اسلامی هم همانگونه باید پیشرفت کند.

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه این فرودگاه مایه مباهات است و در برخی موارد اولین فرودگاه کشور محسوب می شود افزود: فرودگاه با این کیفیت باید با دیگر بخش های جزیره تناسب داشته باشد و دیگر بخش ها  مانند خدمات شهری و خدمت به مردم هم در تراز و سطح فرودگه رشد کند.

وی با اشاره به اینکه در رونق اقتصادی و رفع مشکلات، ایجاد رفاه و آرامش و آسایش برای مردمباید الگو باشیم افزود: کیش مردم متمدن و فهیمی دارد و باید در سطح فرهنگ هم الگو باشد

حجت الاسلام بی نیاز با بیان اینکه جزیره کیش محصور در میان آب هاست و راه ارتباط زمینی ندارد و تنها وسیله رفت و آمد مردم هواپیماست به کمبود پروازها به مقصد کیش اشاره کرد و از وزیر راه و شهرسازی درخئاست کرد تا در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه شنیده می شود کرایه بار در پروازها سه برابر شده است افزود: بسیاری از مواد غذایی به کیش از مسیر هوایی وارد می شود و این افزایش قیمت موجب هر چه گران تر شدن اقلام پرمصرف در کیش مانند مواد غذایی و میوه و تره بار شده و انتظار می رود در صورت امکان برای کیش تخفیفاتی در هزینه بار لحاظ شود

ایجاد جاده های استاندارد و امن در  مسیرهای شیراز و بندرعباس به بنادر آفتاب، چارک و لنگه برای تردد زمینی گردشگران و کیشوندان به کیش و سرزمین اصلی از دیگر درخواست هایی بود که امام جمعه کیش در این نشست مطرح کرد

وی مشکلات مسکن در جزیره کیش را از مهمترین مواردی عنوان کرد که نیاز به همراهی و همکاری وزارت راه و شهرسازی در مرتفع ساختن آن وجود دارد و افزود: بزرگترین مشکل کیش امروز مسکن است و در بحثث مسکن ملی ما در جزایر و مناطق آزاد به نتیجه نرسیدیم و امیدواریم کمک شود تا بحث مسکن ملی در مناطق آزاد نیز اجرا شود.

اجرایی شدن قوانین مناطق آزاد نیز از دیگر درخواست هایی بود که حجت الاسلام بی نیاز در این نشست به آن اشاره کرد.

در بحث مسکن ملی هم ما در جزیره و مناطق آزاد به نتیجه نرسیدیم بزرگترین مشکل ما در کیش مسکن است اگر کمک بشود در بحث مسکن ملی می توانیم باری از دوش مردم بر داریم

کمک به اجرای قوانین مناطق آزاد موجب می شود ما بتوانیم در همه ابعاد اجتماعی و اقتصادی در جزیره موقعیت خوبی داشته باشیم.

ترمینال جدید فرودگاه کیش با بهره گیری از برترین امکانات روز به عنوان مکانیزه ترین فرودگاه کشور از سال 1391 آغاز و به دلایل مختلف اتمام آن تا به امروز طول کشید و به همت دولت سیزدهم مراحل پایانی را طی کرده و صبح امروز با حضور مهرداد بذرپاش وزیرراه و شهرسازی، حجت الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش وجمع کثیری از مسئولان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر ارگان ها و نهادهای مستقر در جزیره افتتاح شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4459
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.