عکس/ نسرین فائق

آیس رینک بازار تجاری تفریحی بزرگ میکا به زودی با بهره گیری از استانداردهای ملی و بین المللی در کلاس جهانی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، در نشست خبری که با حضور امید کشتکار مدیر اجرایی پروژه با اظهار امیدواری از اینکه این طرح برای کیش و ساکنان آن ارزش افزوده داشته باشد اظهار کرد: آیس رینک یکی از مهمترین مراکزی است که از ابتدای طراحی مجموعه بزرگ میکا توسط مدیران ارشد بر روی اجرای آن تاکید شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه ما در یک اقلیم گرم و مرطوب قرار داریم وجود مجموعه ای که نشان از تفاوت اقلیمی داشته باشد می تواند یک جاذبه ارزشمند گردشگری باشد بر روی ایجاد این مرکز توجه ویژه ای صورت گرفت.

به گفته مهندس فرصتی مدیر معماری این پروژه، مجموعه آیس رینک میکامال در ابعاد ۶۰×۳۰ با بهره گیری از استانداردهای بین المللی ساخته شده و علاوه بر فضای تفریحی، فرصت و امکانی مناسب برای برگزاری رویدادهای ورزشی ملی و بین المللی است.

یکی از بزرگترین ویژگی های این مجموعه که توسط مهندس مستوفی از مدیران این پروژه مطرح شد ایجاد فضای آیس رینک در طبقه چهارم است که علاوه بر امکان استفاده از آن به عنوان یک فضای تفریحی و ورزشی می تواند به یک سالن کنسرت با حضور حدود یک هزار نفر در طی 24 ساعت تبدیل شود.

تبدیل یک فضای کاملا سرد و زیر صفر درجه به فضایی معمولی از چالش هایی است که می تواند به تجهیزات و سازه ساختمانی آسیب وارد کند که مهندس کشتکار در پاسخ به این سوال خبرنگار ما توضیح داد: این تغییر دما در شرایط عادی می تواند آسیب های زیادی به سازه ها و تجهیزات وارد کند اما با توجه به اینکه این سالن از ابتدا با دو منظور ویژه طراحی شده است تمامی این موارد مد نظر قرار گرفته و راهکارهای عبور از این چالش نیز به کار گرفته شده است.

مهندس متین پور مجری بخش برق این مجموعه نیز در خصوص شبکه تامین برق آیس رینک گفت: برای تامین برق مجموعه از دو دستگاه ترانس 1600 مگاولت آمپر استفاده شده است که به صورت مستقل انرژی مصرفی مورد نیاز مجموعه را تامین می کند.

مهندس شهبازی مدیر بخش مکانیک آیس رینک نیز در رابطه با سیستم تهویه مجموعه افزود: با توجه به استفاده دو منظوره، این مجموعه دارای سیستم تهویه اختصاصی از تجهیزات مدرن و به روز دنیا است که با دو چیلر در مجموع 200 تن و 75 کیلومتر لوله گذاری کف زمین برای تامین سرمای مورد نیاز و تجهیزات برف ساز با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز این سیستم ها طراحی و احداث شده است.

خانم پاسبان پور مدیر بخش بهره برداری از آیس رینک با بیان اینکه پیست استاندارد این پروژه قابلیت برگزاری تورنمنت های ملی و بین المللی را دارد از برگزاری رویدادهای بزرگ فراملی در این زمین در آینده خبرداد و افزود: رایزنی ها در این خصوص در حال انجام است و تلاش می شود تا رویدادهای ورزشی ملی و بین المللی که با این پروژه ارتباط دارند در آیس رینک میکا برگزار شود.

برگزاری دوره های آموزشی مربیگری و داوری از دیگر مواردی است که در این طرح قابلیت اجرایی دارد.

به گفته امید کشتکار مدیر اجرایی این پروژه بالغ بر 500 ساعت نفر کار در رسته های مدیریتی و دانش مختلف در این پروژه فعاللیت کرده اند و بیش ازز 10 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و 300 میلیارد تومان نیز در بخش ریالی صرف ساخت این مجموعه شده؛ همچنین تجهیزات نور، صدا و صندلی 3 میلیون دلار هزینه در بر داشته است.

آیس‌رینک میکامال بر اساس استانداردهای بين‌المللی طراحی و ساخته شده است. مساحت کلی آیس‌رینک میکامال حدود ۴هزار مترمربع و زمین یخ آن ۱۸۰۰ مترمربع است.

انواع مختلف بازی‌های روی یخ از جمله هاکی، کرلینگ، اسکی روی یخ و سرگرمی‌هایی از جمله بامپرکار، مینی‌کار و تئاتر روی یخ نیز در این مجموعه قابلیت اجرایی دارد. همچنین، این مجموعه دارای سالن برف و سورتمه است.

تبدیل مجموعه به سالن کنسرت با گنجایش یک هزار نفر با استفاده از صندلی های پرتابل تمام مکانیزه و قابلیت تنظیم دما از دیگر ویژگی های این مجموعه است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4612
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.