مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: بیمه نامه و معاینه فنی از الزامات ورود خودرو‌های مسافران و گردشگران نوروزی به کیش است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از خبرگزاری صداوسیما کیش، عزت الله محمدی با اشاره به اینکه در زمینه ورود خودرو‌های سواری محدودیتی نداریم، گفت: محدودیت ورود شامل خودروهای ون، تاکسی و انواع وانت بار ، کامیون، مینی بوس و اتوبوس در ایام تعطیلات نوروزی است.

وی گفت: با برنامه ریزی کمیته ایمنی بنادر در اسکله ها، حوضچه‌ها و مسیر تردد شناور‌ها در بندرگاه کیش لوازم و اصول ایمنی تردد گردشگران فراهم شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: گروه‌های ایمنی در اسکله‌ها و بنادر تردد مسافران را نظارت می کنند و غواصان امداد و نجات نیز در حوضچه‌های مبادی ورودی دریایی کیش و چارک شبانه روزی فعال هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: با همکاری اداره بنادر و دریانوردی یک فروند شناور آتش خوار در بندرگاه مستقر شده است.

محمدی تصریح کرد: در ۴۸ ساعت آینده در صورت دریافت تاییدیه های لازم چند شناور دیگر برای جابجایی مسافران مجوز فعالیت را دریافت می کنند.

وی در خصوص نرخ حمل و نقل، گفت: برای جابه جایی کامیون هیچگونه افزایش نرخ نداشتیم و شناور‌های حامل خودرو‌های سواری نیز با افزایش ۲۸ درصدی تعیین نرخ شدند.

محمدی گفت: افزایش نرخ بلیت‌های شناور ۲۶ درصد و در نرخ‌ها نیز کلاس B  با افزایش روبرو بوده است.

وی افزود: شناورهای کلاس A و B  در حدود ۲۶ درصد و شناورهای A پلاس نیز ۲۹ درصد افزایش نرخ داشته اند.

محمدی با اشاره به شرایط خاص بندرچارک، گفت: اعتبارات مناسبی در حوزه زیرساختی برای بهسازی و انجام فعالیت های مختلف در این منطقه هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: راه مواصلاتی کمربندی در بندرچارک نیز در نشست با استانداری و منطقه آزاد کیش مطرح شده است تا با تامین اعتبار این جاده نیز به بهره برداری برسد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5131
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.