تفاهم نامه احداث کارخانه احیاء فولاد به دست جوانان ایرانی با حضور گروه سرمایه گذاری گسترش ارزش، شرکت پرتو صنعت پاژ و ماد شیمی در بیست و سومین دوره سمپوزیوم و نمایشگاه فولاد کشور در جزیره کیش منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، در دومین روز از برگزاری نمایشگاه فولاد جزیره کیش تفاهم نامه ساخت کارخانه احیاء به دست جوانان ایرانی توسط شرکت های ماد شیمی از گروه سرمایه گذاری گسترش ارزش و شرکت پرتو صنعت پاژ منعقد شد.

علیرضا صمدی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری گسترش ارزش در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه تا به امروز برای ساخت چنین کارخانه ای نیاز به وارد کردن تجهیزات از کشورهای خارجی داشتیم اظهار کرد: امروز با انعقاد این تفاهم نامه بین گروه سرمایه گذاری گسترش ارزش و شرکت ماد شیمی از شرکت های همکار گروه با شرکت پرتو صنعت پاژ عملا تجهیزات ساخت کارخانه احیاء را می توانیم از تولید کننده داخلی تهیه کنیم.

حسین خطیبی مدیرعامل شرکت پرتو صنعت پاژ نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: امروز ما توانستیم حلقه ساخت واحدهای احیاء را در کشور تکمیل و داخلی سازی کنیم.

وی تاکید کرد: شرکت پرتو صنعت پاژ تولید کننده کمپرسورهای سانتریفیوژ اینتگرال گیر است و پس از این کشور نیاز به وارد کردن این نوع از کمپرسورها ندارد و حلقه ساحت کارخانه به صورت 100 درصد داخلی شده است.

به گفته خطیبی با ساخت هر سری از این کمپرسورها 10 تا 15 میلیون یورو از خروج ارز کشور جلوگیری می شود.

حمید رضا سلماسی مدیرعامل شرکت ماد شیمی نیز با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه ساخت کارخانه احیاء توسط یک شرکت داخلی تاکید کرد: برای فاز اول در قرار داد حدود 1.7 میلیون تن آهن اسفنی تولید خواهیم داشت و در نهایت تولید ما به 3.4 میلیون تن در سال خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: کمپرسورهایی که امروز قرار شد توسط این شرکت داخلی تولید شود تا سال گذشته و همین امروز هم از کشورهای اروپایی تامین می شد و اینک با توان جوانان ایرانی ما به وارد کردن این قطعات و کمپرسورها بی نیاز شده ایم.

بیست و سومین دوره سمپوزیوم سالانه فولاد ۲۳ تا ۲۵ آذر سال جاری به مدت سه روز در جزیره کیش برگزار شد و در آن ۲۵۰ شرکت داخلی و ۲۵ شرکت خارجی حضور یافتند.

 کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا، ترکیه، چین، سوئد، اسپانیا و یونان در این نمایشگاه حضور یافته و  با ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی خود به بررسی موانع و چالش ها، نحوه تعامل با یکدیگر و راهکارهای پیشبرد اهداف پرداختند.

آینده صنعت فولاد، چالش ها و فرصت های فراروی آن و چشم انداز بازار فولاد در دوران پسا کرونا، چالش های موجود در تأمین مواد اولیه، تجهیزات و دانش فنی در صنعت فولاد در دوران پسا کرونا و یافته های جدید در زمینه افزایش بهره وری، کاهش مصرف آب و انرژی در صنعت فولاد و یافته های نوین در زمینه های استخراج، آهن سازی، ذوب و ریخته گری، شکل دهی، بهبود خواص مکانیکی، سطح و پوشش، خوردگی، جوشکاری، مواد دیرگداز از موضوعات این رویداد بود .

دیگر موضوعات این رویداد شامل وضعیت نیروی انسانی صنعت فولاد در دوران پسا کرونا، یافته های جدید در زمینه تولید و استفاده از فولادهای نسل جدید، نقش گسترش زیر ساخت های ریلی، جاده ای، اسکله ای و تأسیسات بندری بر توسعه پایدار صنعت فولاد، گسترش صنایع پایین دستی، بالا دستی در توسعه پایدار صنعت فولاد و مدل سازی و شبیه سازی فرآیندهای خط تولید فولاد بود.

بیست و دومین نمایشگاه فولاد کشور نیز از  ۱۴ تا ۱۶ مهر سال ۱۳۹۹ با حضور ۲۲۰ شرکت ایرانی  نمایندگی های ۲۰ شرکت خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، هندریال ترکیه، چین، انگلستان، هلند، سوئد و اسپانیا برپا شد.

 

 

کد خبر : 2938
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.