مشاور فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی و دبیرمجمع سازندگان کیش گفت: کیش اینوکس بزرگترین رویداد اقتصادی کشور و فرصت خوبی برای معرفی مزیت ها مناطق آزاد و تبیین واقعیت های این مناطق است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، طهمورث قاسمی با اشاره به اینکه نمایشگاه کیش اینوکس ازنظر ماهیت و جنس برگزاری موثرترین و تخصصی ترین نمایشگاه حوزه های مالی و پولی کشور است اظهار کرد: این نمایشگاه محلی برای حضور بخش خصوصی در کنار دولت و حاکمیت به عنوان مهمترین بازیگردان های اقتصاد کشور است.

وی افزود: به واسطه کنار هم قرار گرفتن دولت و بخش خصوصی، کارشناسان و صاحبنظران هر دو حوزه نیز می توانند در تعامل با یکدیگر و برگزاری نشست ها (B2G ) و ( B2B) به راهکارها و راهبردهای خوبی دست یابند.

قاسمی افزود: از جنبه دیگر در حوزه گردشگری نیز برگزاری این نمایشگاه با حضور 8 هزار نفر که به شکل های مختلف با این رویداد در ارتباط هستند می تواند به گردش چرخ های اقتصادی و فعال شدن زنجیره خدمات گردشگری جزیره کمک کند وی با اشاره به کیفیت بالای نشست ها و پنل های تخصصی در حاشیه این نمایشگاه افزود: نشست های تخصصی که در حاشیه این رویداد مهم و موثر برگزار می شود می تواند به تولید محتوا و آگاهی بخشی مهمی منجر شده و کانونی برای ارتباطات موثر حاضران بدل شود.

دبیر مجمع سازندگان کیش با اشاره به حضور فعال این مجمع در نمایشگاه کیش اینوکس 2023 بیان کرد: ما نیز به عنوان مجمع سازندگان چندین فرصت را هدفگذاری کرده ایم که در این نمایشگاه از آن ها بهره لازم را ببریم. برگزاری نشست های تخصصی بین بخش خصوصی با یکدیگر و با تصمیم گیران و تصمیم سازان در دولت با هدف رفع مسائل و مشکلاتی که در مناطق آزاد مانند مباحث گمرکی و مالیاتی همچنین برخورداری از مزیت های قانونی مناطق آزاد از دیگر مواردی است که

به گفته قاسمی می توان در این نمایشگاه به آن اشاره کرد. وی تصریح کرد: تلاش برای احیاء و بازگشت مزیت های مناطق آزاد و اجرایی شدن ماده 14 قانون مناطق ازاد که به نوعی موقوف الاجرا شده است از مباحثی است که در این نمایشگاه می توان به آن پرداخت . قاسمی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که؛ چه اتفاقی باید رخ دهد تا مسئولان به اهمیت وجود چنین نمایشگاه هایی واقف شده و در آن حضور یابند گفت: در رصد مشکلات مناطق آزاد یکی از مهمترین چالش ها و مسائل پیش روی که بستر بسیاری از مشکلات و حاشیه های ایجاد شده که عمده آن معطوف به مزیت ها و تمایزات و معافیت هایی است که از ابتدا قانونگذار پیش بینی کرده بود (مانند نبود بروکراسی و سرعت در تصمیم گیری)، همه معطوف به یک مسئله است و آن اینکه فهم درستی از مناطق آزاد و کارکردها و محصول فعالیت ها در این مناطق وجود ندارد.

وی با تصریح بر اینکه در حقیقت مناطق آزاد و کارکردهای آن به معنای واقعی نیازمند تبیین است افزود: وقتی ما در این نمایشگاه حدود 240 خبرنگار از رسانه های مختلف مکتوب، دیداری و شنیداری داریم؛ این ها ابزارهای موثر وکارآمدی هستند برای اینکه تصویر واضح، شفاف مناسب و مفیدی از ظرفیت ها و توانمندی های مناطق آزاد را به کشور معرفی کنند.

دبیر مجمع سازندگان کیش با تصریح بر اینکه همه آقایان بپذیرند که منطقه آزاد کیش پیشرو در بین مناطق آزاد کشور است تاکید کرد: باید از کیش به عنوان پایلوت مناطق آزاد کشور بهره گرفت و با استفاده از مزیت های قانونی فرصت رشد و توسعه به این منطقه داد.

وی با گلایه از اینکه برخی به تمام مناطق آزاد با یک دید نگاه می کنند افزود: نباید به مناطق آزاد با توجه به موقعیت ها، داشته ها، توانمندی ها و ظرفیت های متفاوت به یک دید نگاه کرد.

قاسمی خاطر نشان کرد: کیش پیشرو در مناطق آزاد کشور است و باید متفاوت از مناطق دیگر که شرایط متفاوتی دارند و یا به تازگی تاسیس و به لیست مناطق آزاد افزوده شده اند نگاه کرد.

به گفته دبیر مجمع سازندگان کیش، کیش اینوکس و حضور رسانه ها بهترین فرصت برای نمایش یک تصویر واقعی از کیش و به طور کلی مناطق آزاد به کسانی است که تصمیم گیر و تصمیم ساز در عرصه های اقتصادی کشور هستند.

 

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4416
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.