مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه تصمیم نگرفتن و تهاجمی عمل نکردن عقب ماندن از پیشرفت و تولید فقر است  گفت: اگر ما قائل به رشد صنعت پتروشیمی هستیم باید زیست بوم با سه شاخصه فعال بودن، هم افزایی داشتن و هم تکامل شدن تشکیل بدهیم .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، عبدالعلی علی عسکری در آیین افتتاحیه همایش و نمایشگاه ایران پتروکم با تبریک اعیاد شعبانیه و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما به سمت اکوسیستم یا زیست بوم باید حرکت کنیم یعنی تمام عوامل تاثیر گذار در یک مجموعه گرد هم آمده و یک مفهوم خاص با سه شاخصه اصلی فعال بودن، هم افزایی و تکامل یافتگی شکل دهند.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به هجمه های رسانه ای و روانی علیه مدیران صنعت پتروشیمی وشرکت های دانش بنیان گفت:دشمنان در راستای جنگ نرم گسترده علیه کشور ما به دنبال خسته و ناامید و رها کردن کار توسط مدیران هستند و میخواهند جسارت تصمیم گیری را از میدان داران اقتصادی ما بگیرند.

وی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای برگزاری این نمایشگاه با اشاره به پنجمین سال برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه امسال با رویکردی جدید در راستای حمایت از ساخت داخل و شرکت های دانش بنیان برگزار می شود.

علی عسکری افزود: وجود 32 پنل علمی، صنعتی و فناوری ارزشمند در جای جای نمایشگاه ایران پتروکم قله ای از دانش و صنعت را نشان به تصویر می کدش که مایه افتخار مباهات است.

وی با اشاره به اینکه امروز ما در رتبه 27 جهان هستیم تاکید کرد: هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس شرکتی به نام و در ابعاد جهانی است و امروز 16.7 میلیارد دلار تولید و فروش دارد و در منطقه دوم و در ایران در شاخصه ای اصلی اقتصادی در جایگاه اول قرار دارد.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تاکید کرد: در کنار سایر شرکت ها و گروه ها بر خود لازم می دانیم برای هم اندیشی و رشد بیشتر زمینه تعامل با شرکت های دانش بنیان و تولید کنندگان داخلی را ایجاد کنیم.

وی به اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص الزام آور بودن رشد اقتصادی 8 درصدی گفت: هلدینگ خلیج فارس برای حرکت به  سمت مرز دانش در صنعت پتروشیمی تلاش کرده است و اگر این کار را نکنیم دچار عقب ماندگی خواهیم شد جهان علم به سرعت در حال پیشرفت است و ما در دو رژیم گذشته دچار عقب ماندگی شرم ساز بودیم و اکنون باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم و این بسترها به رشد و توسعه این صنعت در کشور کمک می کند.

نائب رئیس هیأت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نخستین قدم را دانش بینان شدن شرکت های بزرگ و استفاده از فناوری های نوین در این شرکت ها برشمرد و افزود: در گذشته، صنعت پتروشیمی فقط سرمایه می‌خواست و‌همه امور در دست خارجی‌ها بود، امروز این وضعیت متحول شده و باید شرکت‌های دانش بنیان میدان‌داری کنند و بتوانند مسایل صنعت را با رویدادی مثل پتروفن عهده‌دار شوند و حل کنند.

تشکیل زیست بوم، ضرورت رشد صنعت پتروشیمی

اگر ما قائل به رشد صنعت پتروشیمی هستیم باید زیست بوم با سه شاخصه کاملا فعال بودن، هم افزایی داشتن و هم تکامل شدن تشکیل بدهیم  .

وی به دو رویداد پتروفن و ایران پتروکم اشاره کرد و افزود: وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با برگزاری نمایشگاه و تلاش های بسیاز ازشرکت های دانش بنیان حمایت کرده اند اما ما به عنوان بخش خصوصی باید بتوانیم دور هم جمع شده و افکارمان را به اشتراک گذاشته و سرعت رشد خود را افزایش دهیم.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر اینکه منطق ما منطق بخش خصوصی است ادامه داد:  قصد ما از برگزاری چنین رویدادهایی افزایش سرعت به سمت تشکیل یک زیست بوم است، منطق ما منطق بخش خصوصی است.

حرکت در پایین دستی ها از اهداف بزرگ ماست.

وی با بیان اینکه  در 40 سال ابتدایی انقلاب صنعت بالادستی پتروشیمی توسعه یافته و مورد توجه بوده است و تلاش تمام مدیران در این راستا قابل تقدیر است افزود: آنچه در زیست بوم خیلی مهم است صنایع پایین دستی است و در سال های گذشته با تکیه بر صنایع بالادستی در زمینه پتروشیمی نوعی خام فروشی داشته ایم اما باید به سمت توسعه پایین دست حرکت کرده، با تکمیل زنجیره ارزش افزوده، پیچیده ترین محصولات را تولید کنیم که این حرکت به سمت پایین دست ارزش آفرین است و یک استراتژی آینده نگرانه است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاکید کرد: حرکت به سمت صد میلیارد دلار تولید و درآمد حق کشور ماست و باید به این سمت حرکت کرده و کشور را از ارز بی نیاز کنیم.

وی تصریح کرد: دنیا برای آینده در حوزه انرژی پتروشیمی و مواد غیر فلزی بر پایه پتروشیمی  فکر می کند ما خواهش می کنم که ایده پردازی کنید. در پنل های این همایش و نمایشگاه این موضوع را در دستور کار قرار بدهید و یک نمایشگاه در سال آینده برگزار کنیم که گذشته را توصیف کرده و آینده را برنامه ریزی کنیم. یکی از گمانه های جهانی این است که در آینده هیدورژن به داد جهان برسد.

وی با اشاره به ورود گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به بازار تولید هیدورژن و تحقیق و پژوهش در این بازار گفت: به دنبال تولید گران‌ترین محصولات پتروشیمی جهان در پایین دست هستیم ما به دنبال جمع‌آوری گران‌ترین محصولات پتروشیمی در دنیا و انجام تحقیق روی تولید این مواد در ایران در پایین دست هستیم و برای این مهم یکی از مشاوران خود را مأمور این کار کرده‌ام.

علی عسکری به جنگ نرم و توطئه دشمنان علیه مدیران خلاق و کوشای صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: وقتی مدیران صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان ما‌ کار می‌کنند و فکر و جبهه جدیدی خلق می‌کنند، آنها  برای ناامید کردن، تخریب کردن، خسته و رها کردن مدیران ما نقشه می‌کشند و این اقدامات در راستای جنگ نرم بی‌سابقه‌ای است که کشور درگیر آن است.

وی تاکید کرد: دشمنان تلاش می کنند هر تصمیم درست در کشور را با جوسازی روانی و رسانه‌ای خنثی‌کنند ، شخصیت‌ها را با تخریب و دروغ از میدان به در کنند و نهادهای نظارتی و‌حمایتی ما باید مراقب جنگ نرم باشند اینها میدان‌داران جنگ اقتصادی هستند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر اهمیت صیانت و حفاظت از مدیران و شرکت های دانش بنیان افزود: دشمنان  با اذیت و آزار و ایجاد جنگ های روانی به دنبال خسته و ناامید کردن نیروهای ارزشمند و مدیران ما هستند.

وی با اشاره به اینکه در فضای جنگ روانی مدیر می‌ترسد تصمیم بگیرد مبادا مورد هجمه و بازخواست قرار بگیرد.خاطر نشان کرد : باید جهادی و انقلابی عمل کرد و از مدیران شایسته حمایت کرد؛ تصمیم نگرفتن و تهاجمی عمل نکردن یعنی عقب ماندن از پیشرفت و تولید فقر.

 

گفتنی است؛ پنجمین همایش و نمایشگاه بین المللی ایران پتروکم از 24 تا 27 بهمن در محل دائمی نمایشگاه بین المللی کیش و 32 پنل تخصصی در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4933
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.