رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به الزامات تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور گفت: دانش بنیان کردن شرکت‌های بزرگ کشور برای رسیدن به رشد اقتصادی مد نظر، ضروری است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، علی آقا محمدی شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح همایش و نمایشگاه «ایران پتروکم» که در جزیره کیش برگزار شد، اظهار کرد: موانع دانش بنیان کردن شرکت‌های بزرگ کشور باید رفع و سرمایه گذاری لازم برای تحقق آن انجام شود.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی امروز در مسیر تبدیل به صنعتی دانش بنیان گام برداشته است، افزود: با نیم نگاهی به عملکرد شرکت‌های بزرگ، به وضوح موفقیت و توسعه را در شرکت‌های پتروشیمی کشور می‌توان دید؛ البته معتقدیم که این کافی نیست و این مسیر باید با قدرت بیشتری ادامه یابد.

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه بهره مندی از ظرفیت نیروی انسانی جوان و توسعه موقعیت دریایی ایران را از الزامات موفقیت در برنامه هفتم توسعه عنوان کرد و ادامه داد: نیروی کار جوان یک فرصت بی نظیر برای کشور محسوب می‌شود که باید از تمامی ظرفیت آن برای توسعه کشور و تربیت نسلی از مدیران انقلابی بهره برد.

وی اضافه کرد: موقعیت دریایی کشور باید تقویت شود؛ معتقدیم که مناطق دریایی نیز باید به مساحت کشور افزوده شود؛ موقعیت دریایی سهم بسزایی در رشد و توسعه آینده کشور دارد و باید اقتصاد دریایی به افق ترسیم شده خود در رسیدن به ۲ برابر رشد اقتصادی کشور دست یابد.

«آقا محمدی» بیان کرد: صنعت پتروشیمی باید خود را با سیاست‌های اقتصاد دریایی تطبیق و در مسیر رشد اقتصادی ترسیم شده برای کشور حرکت کند.

وی حرکت صنعت پتروشیمی در افق ترسیم شده را مناسب ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه در سال ۱۳۷۶ دولت وقت در یک اشتباه برداشت، افق ترسیم شده برای سال ۱۴۰۰ را نادیده گرفت؛ البته در سال ۱۳۸۴ این نگاه تغییر کرد و افق ۲۰ ساله برای توسعه کشور ترسیم شد؛ امروز صنعت پتروشیمی توانسته گام‌های موثری در بهره مندی از صنعت نفت و داخلی کردن آن بردارد.

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه پویایی صنعت پتروشیمی کشور سبب ورود ایران به حوزه‌های جدید پیشرفت شده است، اظهار کرد: تولید مواد اولیه داروهای شیمیایی برای نخستین بار در کشور یک اتفاق مبارک و غرور آفرین است.

صنعت پتروشیمی برای ثروت آفرینی در اختیار تکنولوژی باشد

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به نقش ای صنعت در توسعه کشور گفت: صنعت پتروشیمی باید در اختیار تکنولوژی برای ثروت آفرینی باشد.

«احمد مهدوی»  با بیان اینکه به دنبال ایجاد زنجیره و گسترش آن در صنعت پتروشیمی هستیم، اظهار کرد: خوشبختانه امروز این مسیر در کشور آغاز شده که نیازمند توجه ویژه به آن است.

وی صنعت پتروشیمی را نجات بخش اقتصاد ایران دانست و افزود: تقویت صنعت پتروشیمی، ایران را از ارز حاصل از فروش نفت بی نیاز می‌کند.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تاکید بر اینکه در بحث توسعه قانع بودن به حداقل‌ها سبب عقب ماندگی می‌شود، اضافه کرد: خانواده پتروشیمی با نگاه متوازن به صنایع بالا دستی و پایین دستی می‌تواند مسیر توسعه کشور را هموار کند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۳ درصد از صادرات غیر نفتی کشور به صنعت پتروشیمی تعلق داشت که بیانگر اهمیت این حوزه است.

«مهدوی» با ابراز امیدواری تولید بنزین از اتانول در کشور، گفت: مشوقات لازم در این رابطه برای سرمایه گذاران پیش بینی شده که تقویت آنان می‌تواند انگیزه مضاعف در سرمایه گذاران ایجاد کند.

وی از مجلس شورای اسلامی خواست تا ریل گذاری لازم برای توسعه صنعت پتروشیمی را مورد توجه قرار دهد.

ایران پتروکم نمایشگاه تخصصی پتروشیمی و صنایع وابسته است که با شیوه‌ای نوین و رویکردی متفاوت در حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی توسط گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4934
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.