دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بازدید از طرح های عمرانی و زیرساختی جزیره کیش پیشرفت طرح های بخش گردشگری حرفه ای و تخصصی در جزیره کیش را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، حجت اله عبدالملکی در بازدید از ترمینال جدید فرودگاه کیش که ظرفیت پذذیرش مسافر در جزیره کیش را تا 6 میلیون افزایش می دهد اظهار کرد: زیرساخت های گردشگری در جزیره کیش به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است و امیدواریم تا ماه های آینده با بهره برداری از این پروژه گردشگری کیش افزایش دو برابری داشته باشد.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت های گردشگری تخصصی و حرفه ای در جزیره کیش با اشاره به تکمیل زمین چمن هیبریدی جزیره کیش گفت: با توجه به گفته مسئولان جزیره کیش با آماده سازی زمین های فوتبال و وجود امکانات ورزشی استاندارد در رشته های دیگر در جزیره کیش دیگر نیازی نیست تیم های ملی فوتبال و دیگر رشته های ورزشی برای برگزاری اردو راهی کشورهای خارجی شوند.

عبدالملکی ساخت مسکن در مناطق آزاد را یکی از اولویت های دبیرخانه برشمرد و تاکید کرد: به همه مدیران مناطق آزاد اعلام شده است که این امر از اولویت های جدی دبیرخانه است و در رابطه با اختصاص زمین هم نگاه ما حداقل انتفاع است و باید زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در مناطق آزاد تامین شود و در همین راستا پیگیر ساخت 10 هزار واحد مسکونی در مناطق آزاد هستیم.

پیگیری مواردی چون مالیات بر ارزش افزوده و تخفیف های مالیاتی که از سوی قانونگذار در سال های اخیر مطرح شده است افزود: در این قوانین اشکالاتی وجود دارد که کمیسیون اقتصادی نیز به آن ها واقف بوده و فرآیندهای قانوین آن در حال پیگیری است.

وی مشکلات ارزی در ورود خودرو را از مواردی عنوان کرد که در سطح ملی وجود دارد  و افزود: در دولت قبل محدودیت هایی در این زمینه با عنوان جلوگیری از فشار بر بازار ارزش اعمال شد که مدیریت ارزی از برنامه های دولت در سطح کلان است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد با تاکید بر اینکه ورود کالا به ویژه خودرو به مناطق آزاد از قوانین این مناطق است افزود: در حال پیگیری از طریق مراجع ذیربط در ستاد اقتصادی دولت هستیم و امیدواریم به زودی خبرهای خوبی دراین رابطه داشته باشیم.   

وی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را از نیازهای ضروری این مناطق به ویژه کیش عنوان کرد و افزود: از نظر دبیرخانه منعی برای ورود خودرو نداریم اما سیاست های ارزی کشور را باید مد نظر قراردهیم و در حال رایزنی با معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت صمت برای رفع این مشکل هستیم.

عبدالملکی با اشاره به برخی ناهماهنگی در دستگاه های مختلف در تفویض اختیار به مدیران عامل مناطق آزاد براساس ماده 65 احکام دائمی برنامه ای توسعه کشور بیان کرد: در این قوانین به صراحت بیان شده ات که بالاترین مقام دولتی در مناطق آزاد مدیرعامل است و دیگر دستگاه ها باید اختیارات خود را به مدیرعامل تفویض کنند که متاسفانه در شرکت همانند ساز بافت که یک محصول زیست فناورانه است بخشی از موانع صادرات به این حوزه مربوط می شود.

در بازدید از طرح های عمرانی و زیرساختی کیش دبیر شورایعالی مناطق آزاد از روند پیشرفت فرودگاه کیش، بندر مسافری، شرکت همانند ساز بافت، شرکت کیش چوب، زمین چمن هیبریدی و منطقه سفین قدیم کیش و مسجد اهل تسنن که در حال احداث است بازدید کرد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر : 3114
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.