در سه ماهه سوم امسال بیش از 3500 متر مربع کفپوش بتنی در معابر بخش مسکونی جزیره هندورابی اجرا شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدارآریا از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش، با توجه به اهمیت ایجاد فضایی مناسب برای تردد ساکنان روستای هندورابی در ماههای اخیر بیش از 3500 متر مربع کفپوش بتنی و جدول گذاری در معابر بخش مسکونی هندورابی اجرا شده است.
 اجرای 6 کیلومتر لوله کشی برای تامین آب شرب ساکنان این جزیره و 600 متر چمن مصنوعی در تنها مدرسه روستا با هدف رفاه بیشتر دانش آموزان از دیگر فعالیت های عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات در هندورابی در سال جاری بوده است.
بر اساس این گزارش در 9ماه گذشته نیز دستگاه دیزل ژنراتور 550 کاوا ( خریداری شده توسط شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش) در نیروگاه برق روستا نصب شد تا با تعمیر و بازسازی این نیروگاه ، ساکنان هندورابی از برق پایدار بهره مند شوند.
همچنین در راستای حفظ محیط زیست ارزشمند و بکر هندرابی در 9 ماه اخیر بیش 5 تن مواد و ضایعات قابل بازیافت از سطح جزیره جمع آوری و به سایت بازیافت کیش منتقل شده است.  
لازم به ذکر است جزیره هندورابی با وسعت حدود 22 کیلومتر مربع ، بین جزایرکیش و لاوان و در فاصله ۲7 کیلومتری شمال غربی کیش قرارگرفته  است. این جزیره با 31 کیلومتر خط ساحلی حدود 200 نفر جمعیت دارد که 122 نفر آن بومی هندورابی هستند.
 
انتهای پیام/
 
 
کد خبر : 4685
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.