دوره آموزشی دوام بتن در حاشیه خلیج فارس از نقطه نظر خوردگی میلگردها با حضور جمعی از مهندسان بخش های دولتی و خصوصی در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات ، با توجه به اینکه آشنایی با دوام بتن در حاشیه خلیج فارس از نقطه نظر خوردگی میلگردها و مطالعه و ارزیابی این خرابیها و بررسی چگونگی تامین دوام لازم برای بتن از مهم ترین مسائل جهت حفظ دوام سازهای مختلف در مناطق ساحلی گرم و مرطوب است ، دوره دو ر وزه آموزشی دوام بتن در حاشیه خلیج فارس از نقطه نظر خوردگی میلگردها با حضور مهندسان بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه ، بخش خصوصی ، پیمانکاران و آزمایشگاههای مکانیک خاک دانشگاهها برگزار شد. 
بر اساس این گزارش کلیات در مورد زنگ زدگی میلگردها و اقلام مدفون در بتن ،خوردگی ناشی از آب دریا، محیط های دارای کلرید، کربناته شدن و ، سایر آسیب ها در حاشیه خلیج فارس شامل سایش، تبلور نمک ها ، واکنش های قلیائی- سنگدانه ،رده بندی شرایط محیطی برای بتن های آب شور دریا و دلایل این رتبه بندی ، عوامل نفوذ پذیری بتن بویژه از نظر یون کلرید (سیمان، سنگدانه ، مقادیر و نسبت ها و اجرا)، توضیح در مورد آزمایش ها و معیارهای آن ها در رده بندی های چهارگانه محیط آب دریا و در معرض کلرید ، محدودیت های مهم در مورد سیمان ، سنگدانه ، مواد مکمل سیمان، آب و ضوابط مهم تجویزی بتن رویارو با آب دریا و یون کلرید از جمله موارد مطرح شده در این دوره بود. 
لازم به ذکر است این دوره آموزشی به همت مدیریت برنامه ریزی و توسعه شرکت عمران، آب و خدمات کیش پنج شنبه و جمعه  17 و 18 اسفند  از ساعت 9 صبح تا 14 عصر در سالن ابن سینای مرکز  همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

کد خبر : 5083
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.