امام جمعه کیش گفت: ضعف دستگاه آینده نگر و محاسباتی آمریکا که برخی از غربزدگان داخلی با آن پُز می دهند یک واقعیت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی بر تقویت ایمان، جهان بینی توحیدی و تقوی تاکید کرد و تقوی عملی را نتیجه اعتقاد به باورها و تقویت ایمان برشمرد.

خطیب جمعه کیش با اشاره به برخی از محورهای سخنان ارزشمند و مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم به مناسبت سالروز قیام 19 دی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب برخی ازغربزدگان داخلی دستگاه تحلیلی و محاسبانی و آینده نگری آمریکا را آنچنان قوی تصور می کنند که تصورات آن ها اجرایی خواهد شد در حالیکه به فرموده مقام معظم رهبری استمرار ضعف دستگاه محاسباتی یک واقعیت است.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور وقت آمریکا در ۱۰ دی ۵۶ به تهران آمد و با تمجید اغراق‌آمیز و دروغین از محمدرضا پهلوی، ایران را «جزیره ثبات» یعنی مایه آرامش خیال آمریکا از ایرانِ وابسته و مسئولان نوکرمآب آن، خواند اما در کمتر از 10 روز از این سخنان صعف عمیق دستگاه محاسباتی آمریکا مشخص شد و قیام عظیم مردم قم شکل گرفت که به دنبال آن قیام مردم تبریز و طوفان انقلاب اسلامی و نابودی رژیم ستم شاهی را رقم زد.

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه باید به خود ببالیم که امروز قدرت برتر منطقه هستیم تصریح کرد: نباید از آمریکا هراس داشته باشیم و باید مراقب توطئه های جدیدی آن ها که بازگرداندن منافقان به عراق است باشیم.

وی افزود: منافقان سال 95 کشور عراق را ترک کردند و امروز آمریکا به دنبال بازگرداندن آن هستند منافقانی که دیگر جایی در عراق ندارند چه شده که زمزمه بازگشت آن ها به عراق شنیده می شود؟

حجت الاسلام حسن زاده بازگشت منافقان به عراق را توطئه آمریکا برای احیاء منافقان را یکی از تحلیل های کارشناسان برشمرد و افزود: تحلیل دیگر این است که آن ها در آستانه 40 سالگی انقلاب و سالروز 22 بهمن به دنبال توطئه ای جدید برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند از این روی باید همه مردم و مسئولان و نیروهای امنیتی مراقب توطئه های دشمن باشند.

وی با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب(س) پیام رسان کربلای حسینی این روز را که در تقویم جمهوری اسلامی به نام پرستار نامگذاری شده است به جامعه پرستاری به ویژه پرستاران سخت کوش و تلاشگر جزیره کیش تبریک گفت و افزود: نام حضرت زینب(س) نامی است که از سوی خداوند تبارک و تعالی برگزیده شده و به وسیله حضرت جبرائیل فرشته وحی به رسول الله ابلاغ شده و ایشان در شجاعت، فصاحت و بلاغت، نجابت، ایمان، تقوی، مهربانی و عبادت شبیه ترین به حضرت علی(ع) و مادر گرامیشان بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) هستند.

خطیب جمعه کیش با گرامی داشت سالروز شهادت شهید نواب صفوی و یاران وی در سال 1334 از حضور مسئولان در میز خدمت به صورت هفتگی در راستای خدمات رسانی به مردم و استقبال مردمی از این روند را امری مثبت برشمرد و افزود: امید است مردم خواسته های معقولانه و در حد توان مسئولان را مطرح کنند و مسئولان نیز در حد توان به رفع مشکلات مردم بپردازند.

وی از مسئولان خواست تا در رابطه با بررسی و رفع مشکلات مردم و فعالیت های صورت گرفته که در میز خدمت وعده داده شده گزارش های خود را در تریبون نماز جمعه ارائه کنند.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به وجود بیش از 150 خانواده شهید در جزیره بر نامگذاری برخی از خیابان ها و بلوارها به نام شهدایی که خانواده های آنان در کیش ساکن هستند تاکید کرد.

خطیب جمعه کیش در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز بر اهمیت تجارت تاکید کرد و افزود: تجار به دلیل وجود مشکلات نباید دست از تجارت بکشند و با توکل به خدا تجارت خود را ادامه دهند حتی اگر با برخی سختی ها در این مسیر روبرو شوند.

در میز خدمت این هفته نماز جمعه کیش علی عرب، مدیرعامل شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش به همراه مدیریت های زیر مجموعه این شرکت حضور داشتند.

مواردی همچون درخواست اشتغال، نصب سرعت گیر، پارکینگ بازیافت، ارائه طرح های پروژه های شهری و عمرانی، تقسیط پذیره های شهر سازی، بیمه کارگران فضای سبز از جمله درخواست های مردمی بود که در این نشست مطرح شد.

در حاشیه این میز خدمت امام جمعه کیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارما در رابطه با دریافت بازخوردهای جلسات میزخدمت که از سه هفته پیش با حضور مسئولان صورت می گیرد اظهار کرد: ستادی برای پیگیری وعده های داده شده مسئولان تشکیل شده که امید است طی دو الی سه هفته آینده نتایج این پیگیری ها با فعالیت بیشتر این ستاد به اطلاع مردم برسد.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش و با حضور مردم و مسئولان جزیره کیش در مصلا برگزار شد.

 

{image path="images/2019/01/11_63e934e18b_111.jpeg"}

 

 

کد خبر : 1475
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.