امام جمعه کیش با اشاره به اینکه سرعت علمی کشور پس از انقلاب از شتاب بالایی برخوردار بوده است گفت: سرعت پیشرفت علمی ایران امروز 11 برابر دیگر کشورهای دنیاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی گناه و نافرمانی را از مواردی عنوان کرد که به روح انسان ضربه زده و آلوده می کند.

وی با تسلیت ایام فاطمیه (س) خطبه ارزشمند فدکیه را از شاهکارهای حضرت زهرا(س) برشمرد و با توصیه به جوانان برای اشنایی و یادگیری بیشتر علوم دینی و معارف اسلامی به بیش از 10 شرح مختلف بر خطبه حضرت زهرا(س) به زبان های عربی و فارسی اشاره کرد و افزود: از نظر سند این خطبه دارای اسناد بسیار محکمی در قدیمی ترین منابع شیعی است.

امام جمعه کیش با اشاره به موارد مهمی که در خطبه فدکیه بیان شده است بر نحوه حضور حضرت زهرا(س) برای ایراد خطبه در مسجد اشاره کرد و افزود: حضور زن در مجامع اجتماعی در اسلام با حفظ پوشش اسلامی وحجاب شرعی جایز بوده و حضرت زهرا(س) نیز با پوشش کامل در مسجد حضور یافتند.

وی با تبریک قرار گرفتن در آستانه چهلیمن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به برخی از دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و افزود: سرعت پیشرفت علمی ایران هم اکنون 11 برابر دنیاست و این مسئله نشان از جدیت در رشد و توسعه ایران در مباحث علمی دارد.

خطیب جمعه کیش با بیان اینکه رشد و توسعه بخش های مختلف علوم از توصیه ها رهبر معظم انقلاب و خواست مسئولان کشور است ادامه داد: ایران پس از انقلاب شاهد دستاوردهای بسیاری در حوزه های مختلف علوم بوده و بیش از صدها دستاورد وجود دارد که می توان به عنوان نمونه به برخی از آنان است اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران در غنی سازی  و به دست آوردن اورانیوم 20 درصد در میان 8 کشور برتر جهان قرار دارد افزود: در مباحث فضایی در زمره 8 کشور برتر جهان، در تولید زیر دریایی در جایگاه ششم  و در تولید پهپاد دومین کشور جهان هستیم.

امام جمعه کیش به جایگاه پنجم ایران در المپیادهای جهانی اشاره و تصریح کرد: باید قدر دان این نظام باشیم که امروز در بسیاری مباحث در جایگاه های برتر جهانی قرار گرفته ایم.

وی با اشاره به مراسم تکریم و معارفه فرماندهان نیروی انتظامی ویژه کیش از تلاش های سرهنگ جهانبخش در طول دوره خدمت تقدیر کرد وبا بیان اینکه وی فردی ولایتمدار، متخلق به اخلاق اسلامی و متعهد و متدین بود افزود: سرهنگ جهانبخش در حوزه امنیت اخلاقی کارهای خوبی کرد و امیدواریم سرهنگ جمالی که از ساکنان و فرماندهان جزیره کیش نیز است در حوزه مبارزه با معضلات اجتماعی به ویژه مبارزه با فساد و حفظ حجاب کوتاه نیامده و قانون حجاب را مو به مو اجرا کند.

امام جمعه کیش با اشاره به درخواست مردم مبنی بر انتخاب مدیران از بین ساکنان جزیره کیش خاطر نشان کرد: امید است دیگر مسئولان و مدیران کیش نیز از بین افراد خلاق، مدیر و مدبر کیش که با مردم و جزیره اشنایی دارند انتخاب شوند.

وی در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز بر اهمیت تجارت به عنوان یک فرآیند اجتماعی ارزشمند اشاره کرد و افزود: تجارت موجب شکوفایی عقل، جلوگیری از دست بردن به سوی اموال مردم، عزت نفس و بی نیازی انسان و جلوگیری از تحقیر می شود.

چهارمین میز خدمت، این هفته با حضور محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی سازمان و مدیران شرکت های تابعه برگزار و به موارد مطرح شده از سوی کیشوندان و سرمایه گذاران رسیدگی شد.

موارد مطرح شده از سوی مراجعان در این هفته درخواست اشتغال، سرمایه گذاری در پرورش ماهی در قفس، درخواست حمایت در راستای ایجاد واحد تولیدی در بخش کامپوزیت، رفع موانع ارتباط تجاری با کشورهای همسایه بود که از سوی معاون اقتصادی سازمان به واحدهای مربوطه ارجاع و دستور رسیدگی به آنان صادر شد.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور مردم مومن جزیره کیش در مصلا برگزارشد.

 

کد خبر : 1482
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.