امام جمعه کیش با اشاره به اینکه سگ گردانی در امکان عمومی در کیش به یک معضل اجتماعی تبدیل شده، برخورد قاطع با این پدیده را از مطالبات عمومی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش درخطبه های عبادی سیاسی این هفته با توصیه به رعایت تقوی الهی درتمام شئون زندگی تقوی را برترین توشه اخرت خواند و افزود: تقویت این باور که خداوند همواره ناظر بر اعمال انسان است زمینه متقی شدن انسان را فراهم می سازد.

وی با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و محققان پژوهشکده علوم شناختی کشور، شتاب در حرکت علمی در کشور را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب برشمرد و افزود: امروز شتاب حرکت علمی کشور 11 برابر جهانی است که شتاب قابل قبولی است اما باید تلاش کنیم که این شتاب کاهش نگرفته و یا متوقف نشود.

خطیب جمعه کیش افزود: باید تا 20-30 سال آینده با همین شتاب بلکه بیشتر حرکت کنیم تا به اوج علمی برسیم زیرا هر کس علم داشته باشد قدرت دارد و اگر می خواهیم قدرت پیدا کنیم باید در مباحث علمی شتاب بیشتری داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه قدرت کشورهای غربی در سایه پیشرفت های علمی به دست آمده است بیان کرد: ماهم باید این شتاب را حفظ کرده و گسترش دهیم.

امام جمعه کیش استفاده از توانمندی های علمی کشورهای غربی در راستای پیشرفت و ترقی را از دیگر توصیه های رهبر معظم انقلاب خواند و افزود: نگاه اسلام به علم نگاه مترقیانه است و از منظر اسلام باید علم را از هر کس و هر جا آموخت و محدودیتی برای یادگیری قائل نشد.

وی دیگر توصیه رهبری را عدم اعتماد به غرب عنوان کرد و افزود: هیچگاه نباید به برنامه ها و توصیه های غربی ها اعتماد کنیم زیرا آن ها دشمن ما هستند و دلسوز ما نیستند و این دشمنی و عدم اعتماد را در برجام دیدید که چگونه رفتار کردند.

حجت الاسلام حسن زاده با تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: دشمنان رسما در سخنرانی های عمومی خود اعلام کردند که در چهلمین سالگرد انقلاب در پایتخت ایران خواهند بود اما به برکت خون شهدا و نظامی قرآنی اسلامی کاری از پیش نبردند و در چند روز آینده چهلمین سالگرد انقلاب را جشن خواهیم گرفت.

وی با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی تاکیدکرد: نظامی اسلامی خدمات ارزنده ای به مردم کرده است که می توان توسعه عدالت اجتماعی را یکی از مهمترین این دستاوردها دانست.

امام جمعه کیش ادامه داد: امروز شاهد هستیم که در دورترین نقاط کشور آب، برق، جاده، بهداشت و آموزش حضور دارد در حالیکه پیش از انقلاب بسیاری از روستاها و نقاط دور افتاده کشور از این نعمات برخوردار نبودند.

وی با اشاره به پدیده سگ گردانی که در روزهای اخیر به یکی از معضلات اجتماعی در کیش تبدیل شده است گفت: سگ در فرهنگ ایرانی و دینی ما ایرانیان حیوانی نجس است که رطوبت بدن سگ در برخورد با لباس و محل موجب نجاست خواهد شد.

خطیب جمعه کیش با بیان اینکه از نگاه دینی و پزشکی نگهداری از سگ در منزل موجب بروز بسیاری از بیماری های مشترک میان انسان و سگ خواهد بود افزود: حضور سگ در اماکن عمومی مانند پارک ها و خیابان ها موجب برهم خوردن آرامش و امنیت مردم است به طوریکه در روزهای اخیر بارها مردم از ما درخواست کرده اند که در خصوص این موارد تذکر داده شود.

وی مسئولان ونمایندگان مجلس را خطاب قرار داد و افزود: طرح مقابله با پدیده سگ گردانی در سال های 89 و 93 به مجلس رفت که متاسفانه به حاشیه رانده شد و توقع ما این است که با توجه به فرهنگ دینی و ایرانی قانونی در این خصوص تدوین شود.

امام جمعه کیش خطاب به مسئولان جزیره نیز اظهار کرد: کیش منطقه استثنایی است و بسیاری قوانین در آن فراتر از سرزمین اصلی است و انتظار می رود مسئولان قانونی در برخورد با این پدیده ومعضل اجتماعی طراحی کنند.

وی وجود مغازه های اغذیه فروشی در کنار مغازه های فروش سگ در خیابان کوشا را امری غیرقانونی خواند و خواستار برخورد با این فروشندگان شد.

حجت الاسلام حسن زاده با گرامی داشت روز گمرک این روز را به تلاشگران این عرصه در کشور و جزیره کیش تبریک گفت.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور مردم متدین جزیره کیش در مصلا برگزار شد.

در میز خدمت این هفته نیز فرماندهی نیروی انتظامی ویژه کیش و روسای پلیس های تخصصی حضور یافته و به درخواست ها و سوالات مراجعان پاسخ گفتند.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 1484
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.