امام جمعه کیش با اشاره به گلایه برخی از ساکنان مسکن سبز از بوی بد بازیافت گفت: کلنگ زنی های شتاب زده و بدون مطالعه کار دستی نیست و مسئولان وقت باید پاسخگوی جانمایی نامناسب مسکن سبزباشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی اظهار کرد: گناه شخصیت انسان را از بین می برد؛ گناه هم برخود انسان اثر می گذارد و هم آثار سوء برخانواده و جامعه فرد دارد.

امام جمعه کیش با تبریک سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر افزود: امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی پس از 15 سال تحمل رنج دوری از وطن در 12 بهمن در میان استقبال بی نظیر مردم پیروزمندانه به کشور بازگشتند در حالیکه مردم 35 کیلومتر از مسیر حرکت ایشان را گلباران کرده بودند.

وی دهه فجر را دهه تجدید میثاق مردم با آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) و شهدا خواند و افزود: با برگزاری جشن پیروزی انقلاب هر ساله گویی بار دیگر روح تازه ای در کالبد انقلابیون دمیده می شود و شور اوایل انقلاب به زندگی مردم باز می گردد.

خطیب جمعه کیش با بیان اینکه رژیم پهلوی، رژیمی خود فروخته و بی اراده در برابر استکبار بود افزود: عدم استقلال رژیم در تمام تصمیم ها مشهود بود به طوری که هواپیماهای جنگی ایران بدون نظر مسئولان کشور در جنگ ویتنام مورد استفاده قرار گرفت و این نهایت تحقیر و بی ارادگی رژیم پهلوی بود.

وی به عدم استقلال رژیم در جزیره کیش نیز اشاره کرد و افزود: زمانی که در سال 51 گردشگری اشرافی در جزیره کیش کلید خورد استقلال مردم در خانه ها و زمین ها زیر سوال رفت و مردم از منطقه ماشه که محل سکونت آن ها بود به منطقه سفین رانده شدند تا محل گردش و تفریح خارجی ها فراهم شود.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: رژیم پس از ساخت هتل شایان حتی حاضر به واگذاری مدیریت آن به ایرانی ها نشد و مدیریت آن را به یک شرکت فرانسوی واگذار کردند، مدیریت قمار خانه آن را به انگلیسی ها دادند و امنیت جزیره را به فردی انگلیسی به نام دیویس که 12 نیروی خارجی داشت سپردند و حتی برای پاک کردن شیشه های هتل کارگر پرتغالی استخدام کردند.

وی تصریح کرد: امروز افتخار می کنیم که تامین امنیت جزیره کیش به دست پرتوان نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه و امنیتی ایران اسلامی است.

امام جمعه کیش افزود: امروز باید شاکر خداوند باشیم که به واسطه نظام جمهوری اسلامی ایران توانستیم استقلال کشور خود را در تمامی حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و نظامی به دست آوریم.

وی همچنین در خصوص مسائل شهری جزیره کیش نیز با اشاره به گلایه برخی از ساکنان شهرک رز پروژه مسکن سبز که چند هفته ای به برخی از ساکنان کمپ معمار واگذار شده است افزود: مدتی است که برخی از ساکنان این شهر با مراجعه به ما از بوی بدی که در این منطقه وجود دارد و باعث آزار و اذیت مردم می شود گله کردند.

خطیب جمعه کیش با تقدیر از ساخت مسکن برای کاهش مشکلات اقشار ضعیف و کارگران گفت: برای بررسی بیشتر مشکلات بیان شده توسط مردم دو بار از این شهرک بازدید کردم، حرف این مردم مظلوم که همواره پای کار انقلاب بودند و اولین درخواست آنان ساخت مسجد و دارالقران است که در طراحی این شهرک جانمایی نشده است و از معاونت فرهنگی می خواهیم که به این مسئله ورود کرده و مکانی برای مسجد و دارالقرآن تعیین کنند.

وی با اظهار تاسف از طراحی نقشه مناطق مسکونی و شهرک ها بدون در نظر گرفتن نیازهای مردم افزود: چرا در نقشه هایی که برای شهرک ها طراحی می شود مسجد، مراکز فرهنگی، بهداشتی و مدرسه دیده نمی شود؟

حجت الاسلام حسن زاده افزود: مشکلی که باید روی آن تاکید کرد و تأسف خورد بوی بدی است که از سایت بازیافت در منطقه منتشر شده و مردم را آزار می دهد به طوری که برخی از مردم گفته اند در حالیکه درها و پنجره ها هم بسته است این بو بد و آزار دهنده است.

وی از مسئولان به ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخواست کرد تا به صورت ویژه به این مسئله رسیدگی شود و تصریح کرد: امروزعصر، عصر تکنولوژی و اطلاعات است وبهانه ای برای عدم طراحی صحیح و درست انجام دادن کارها نداریم باید مسائل زیست محیطی در هر ساخت و ساز مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه کیش خاطر نشان کرد: مسئولان وقت باید پاسخگوی جانمایی مسکن سبز باشند؛ نباید بدون مطالعه و تحقیق کلنگ زنی های عجولانه انجام شود که کار درستی نیست.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضورمردم مومن جزیره کیش در مصلا برگزار شد.

میزبان این هفته میزخدمت برای پاسخگویی به سوالات مردم و رسیدگی به مشکلات محمود افشار دوست مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم و مدیریت های وابسته این مرکز بودند.

 

 انتهای پیام/

 

کد خبر : 1489
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.