امام جمعه کیش با اشاره به اینکه مسئله طرح معامله قرن اهمیت روز قدس را دوچندان کرده است گفت: طرح معامله قرن که توسط هیئت حاکمه و رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است طرحی خائنانه و در راستای منافع صهیونیسم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در همه شئون زندگی، تقوی را عامل ثبات و پایداری دوستی دنیوی و اخروی برشمرد.

خطیب جمعه کیش با اشاره به اینکه روز جهانی قدس، میراث ماندگار امام راحل(ره ) است که 40 سال قبل مطرح شد و تا امروز هر سال با شکوه تر از سال قبل برگزار می شود اظهار کرد: برگزاری راهپیمایی روز قدس سنت حسنه ای است که امام با دید عمیق سیاسی و الهی بنیانگذار آن بود و امروز ثمرات این حرکت عظمیم را همه مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری اهمیت حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس را مضاعف عنوان کرد و با تقدیر از حضور همگانی و شکوهمند مردم جزیره کیش در راهپیمایی این روز افزود: امروز شرایط جهان اسلام شرایط ویژه ای است زیرا دولت های مرتجع عرب در حال خیانت به مردم و آرمان های فلسطین هستند و رسما اعلام می کنند که مسئله فلسطین اولویت اول ما نیست اگر چه اولویت های دوم و سوم و دهم آن ها هم نیست.

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه کشورهای مرتجع عرب به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند افزود: شرایطی که امروز بر جهان اسلام حاکم شده است می طلبد تا توجه بیشتری به روز قدس شود همانطور که امسال نیز مردم به خوبی به این موضوع پرداختند.

وی با تصریح بر اینکه طرح معامله قرن، طرحی خائنانه است افزود: این طرح توسط رئیس جمهور و هیئت حاکمه آمریکا مطرح شده و کشورهای عربی نیز با آن ها همراه شده اند و زمینه اجرای آن را فراهم می کنند.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به برخی مفاد طرح خائنانه معامله قرن افزود: اگر چه هنوز جزئیاتی از آن در رسانه ها مطرح نشده و خیلی مشخص نیست که چه می خواهند اما قطعا این طرح در راستای منافع رژیم صهیونیستی است و طرحی است که برای رسمیت و مشروعیت بخشیدن به اشغال فلسطین توسط اسرائیل غاصب مطرح شده است.

وی تصریح کرد: اهمیت این طرح به حدی است که عنوان روز قدس امسال را باید روز مقابله با ططرح معامله قرن نامگذاری کرد.

امام جمعه کیش ادامه داد: براساس این طرح بخشی از اراضی فلسطین به مسلمانان واعراب فلسطین تعلق می گیرد و دولت جدید فلسطین تحت عنوان فلسطین جدید در نوار غزه و اراضی کرانه باختر شکل می گیرد اما این کشور حق داشتن سلاح وارتش را نخواهد داشت و تنها می تواند پلیس مسلح داشته باشد.

وی با غمبارخواندن اینکه رهبر حماس باید در این طرح سلاح شخصی خود را نیز به صهیونیست ها تحویل دهد تاکید کرد: آیا می توان کشوری را بدون داشتن نیروی نظامی، سلاح، ارتش و تسلیحات دفاعی کشور نامید؟ این کشور مانند پرنده ای خواهد بود که تمام بال های آن را چیده اند و از آزادی آن سخن می گویند.

خطیب جمعه کیش افزود: از دیگر طرح های این معامله این است که تمامی شهرک های صهیونیستی مورد نزاع اسرائیل که خون شهدای بسیاری بر خاک آن برای حراست و دفاع از آن ریخته شده به صهیونیست ها اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: از دیگر مسائل مطرح شده در این طرح این است که مردم صهیونیست امکان خرید خانه و زمین از فلسطینی ها را دارند اما شهروندان فلسطینی حق خرید خانه و زمین از اسرائیلی ها را ندارند.

به گفته امام جمعه کیش یکی از مطالب غمباری که در این طرح ارائه شده است عدم بازگشت آوارگان فلسطینی به کشور است؛ وی با بیان این مطلب تاکید کرد: هم اکنون براساس آمار آژانس امدادرسانی و کاریابی برای فلسطینیان بیش از 5 میلیون و نهصد هزار آواره فلسطینی در سراسر جهان پراکنده اند که با اجرای این طرح تا پایان عمر و حتی نسل های بعدی آن ها حق بازگشت به فلسطین را نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: این طرح بزرگترین خیانت به آرمان های مردم فلسطین و محکوم به نابودی است.

خطیب جمعه کیش در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه با تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و وقایع 15 خرداد سال 42 و قیام مردم عید سعید فطر را به تمامی مسلمانان جهان تبریک گفت و افزود: فطر عیدی است مخصوص مسلمانان جهان که به فرموده پیامبر (ص ) به امت مسلمان هدیه شده و به هیچ امت دیگری داده نشده است و شب زنده داری در شب عید فطر به عنوان یکی از 4 شبی که خیر در آن نازل می شود یاد شده است.

وی با تسلیت شهادت حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون در راه دفاع از اعتقادات وعقاید اسلامی انتصاب نام شهید لیله القدر برای این شهید را بسیار مناسب برشمرد.

نماز جمعه این هفته کیش پس از برگزاری راهپیمایی شکوهمند روز قدس و اعلام برائت از رژیم صهیونیست اسرائیل واستکبار جهانی، قرائت بیانیه روز قدس و سخنرانی حجت الاسلام مصباحی مقدم در مصلای کیش برگزار شد.

 

انتهای پیام/

 

کد خبر : 1624
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.