امام جمعه کیش با اشاره به اینکه اسلام با فعالیت های اجتماعی زنان مخالف نیست گفت: اما ایفای نقش اجتماعی به هر شکل ممنوع است و بانوانی که می خواهند فعالیت اجتماعی داشته باشند باید با حجاب صحیح وارد جامعه شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی اظهار کرد: 124 هزار انسان معصوم و عادل به عنوان پیامبر ما را به تقوی توصیه کردند که اگر از دایره تقوی خارج شویم روز قیمت همه آن ها برعلیه ما شهادت خواهند داد.

وی افزود: ترک گناه نیاز به یک عزم و همت جدی دارد و اگر مصصم بر ترک گناه هستیم از هم اکنون و همین فضای مقدس و نورانی نماز جمعه بین خود و خدای خود عهد و میثاق ببندیم که دیگر گرد گناه نگردیم.

خطیب جمعه کیش با تاکید بر اهمیت رعایت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی و تسلیت نزدیک شدن به ایام فاطمیه اول و شهادت حضرت زهرا (س)، خطبه فدکیه را یکی از شاهکارهای حضرت برشمرد و افزود: نحوه حضور حضرت زهرا(س) در مسجد و برای ارائه خطبه فدکیه برای همه به ویژه خواهران درس آموز است و نشان میدهد که ما چقدر به مفاهیم و احکام اسلام نزدیک هستیم.

وی با اشاره به پوشش حضرت برای حضور در مسجد و ایراد خطبه توضیح داد: حضرت برای رفتن به مسجد از سه پوشش خمار( روسری های بسیار بزرگ که بازوان را تا روی دست می گرفت) جلباب( پیراهن های بلند و گشاد که تا روی پا را می گیرد) و حلقه ای از محارم بهره گرفتند و اگر این ها را کنار هم قرار دهیم نتیجه خوبی حاصل می شود و آن اینکه اسلام با نقش اجتماعی زن مخالف نیست و نمونه آن خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت به عنوان یک نقش اجتماعی است که بسیار خوب ایفا شده است.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه ایفای نقش اجتماعی  به هر شکل ممنوع است و اگر می خواهید پیرو حضرت زهرا(س) باید با این حجاب وارد اجتماع بشوید تاکید کرد: بانوانی که حجاب را رعایت نمی کنند اما عقاید فاطمی دارند و به حضرت زهرا(س) علاقه دارند اگر می خواهند روز قیامت در چهره حضرت راحت نگاه کنند باید حجاب را رعایت کنند و حجاب امروز آن چیزی نیست که حضرت زهرا(س) از آن راضی باشند.

وی همچنین با قدر دانی از فعالیت های نیروی انتظامی در برقرار امنیت اجتماعی و نظارت بر رعایت اصول اسلامی در حوزه حجاب و عفاف افزود: امروز شاهد عملکرد خوب و نظارت نیروی انتظامی در حوزه امنیت اجتماعی به خصوص حجاب و عفاف هستیم و امیدواریم شاهد باشیم که در کیش هیچ معضل اجتماعی وجود نداشته باشد.

امام جمعه کیش با اشاره به نزدیک شدن 9 دی افزود:  بعد از 8 ماه فتنه گری و قرار دادن کشور در سخت ترین بحران ها در سال 88 شما ملت یک حماسه بزرگ آفریدید و با حضور در خیابان ها و اعلام حمایت از آرمان های انقلاب و ولی فقیه زمان یک حماسه بزرگ در ایران به وجود آوردید.

وی تاکید کرد: این حضورو حماسه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است و آیندگان وقتی تاریخ انقلاب را ورق بزنند و بخوانند یکی از ورق هایی که بسیار هم مهم و در بقای انقلاب تاثیر گذار بود همین حماسه 9 دی ماه است که برگ زرینی در انقلاب اسلامی بشمار می آید

خطیب جمعه کیش افزود: حماسه 9دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است لذا این روز را روز بصیرت و میثاق با امام امت نامیدند. امیدواریم بتوانیم پای آرمان های انقلاب با تمام جان بایستیم .

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فعالیت های سپاه در یک سال اخیر از اجرای طرح قرارگاه تحول محلات  با محور مساجد تقدیر و بیان کرد: از فواید طرح قرارگاه تحول محلات این است که می تواند در رفع مشکلات محل و ارتقاء امنیت اجتماعی همچنین رسیدگی سریع تر به وضعیت فقرا و نیازمندان در کنار آثار فرهنگی بسیار دیگر کمک کندد.

امام جمعه کیش شرکت در طرح قرنطینه بیماران کرونایی را از دیگر فعالیت های ارزشمند سپاه و بسیج در کیش برشمرد و افزود: یکی دیگر از آثار طرح قرارگاه تحول محلات کمک به قرنطینه بیماران کرونایی است. در شرایطی که اگر کسی می فهمید شخصی کرونا دارد از وی دوری می کرد این بسیجیان برای کمک به بیماران و مخصوصا کمک به قرنطینه حضور فعال داشتند

وی همچنین با تبریک 5 دی ماه و استقرار سپاه پاسداران در فرودگاه های کشور در راستای تامین امنیت پروازها و موفقیت صد در صد سپاه در تامین امنیت پروازهای داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: اینکه ما در هواپیما با خیالی آسوده می نشینم و از روزی که امنیت پرواز در دست سپاه قرار دارد تاکنون یک مورد هواپیماربایی موفق در ایران وجود نداشته نشان از هوشمندی و اخلاق و بهره مندی از تجهیزات نوین دارد.

 

 انتهای پیام/

 

کد خبر : 2306
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.