رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه پس از پیروزی انقلاب گفت: تحریم ها نه تنها نتوانست جلوی پیشرفت ما را بگیرد بلکه توانستیم در این حوزه گام های بلندی برداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، کاپیتان محمد محمدی بخش در آیین افتتاح یازدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنعت هوایی، هوانوردی و فضایی ایران در جزیره کیش با اظهار کرد: بیش از 4 دهه است که صنعت هوانوردی کشور با تحریم های ناجوانمردانه در بخش های نظامی و غیرنظامی روبروست و هرگونه امکان ورود دستورالعمل ها، نشریات، کتب، قطعات هواپیما حتی در حوزه اورژانس و امداد وجود ندارد.

وی افزود: به همت متخصصان داخلی و جوانان توانمند کشور جمهوری اسلامی در طی 40 سال گذشته نه تنها صنعت هوایی کشور بر زمین نماند بلکه توانست گام های بلندی برداشته و بالنده تر شود.

وی با بیان اینکه راهبرد بلند دولت سیزدهم در توسعه صنعت وهوایی کشور بر سه محور ساخت، خرید و تعمیرات قطعات با ارتقاء دانش و تکیه بر توانمندی جوانان ایرانی و شرکت های دانش بنیان قرار دارد بر توسعه و ارتقاء جایگاه صنعت هوایی کشور با به اشتراک گذاشتن دانش و تجریه با کشورهای حاضردر این نمایشگاه به ویژه کشور فدارسیون روسیه تاکید کرد.

محمدی بخش افزود: در راستای توسعه صنعت هوانوردی کشور راهبرد دولت سیزدهم به طور کامل بلندمدت بوده که در محورهای ساخت با تعریف کنسرسیوم های مختلف، خرید هواپیما و قطعات لازم با انعقاد اسناد و نهضت تولید و قطعات در مسیر ارتقای توانمدی ها دنبال می شود

وی ابا تاکید بر اهمیت دانش افزایی و توان تخصصی در صنعت هوایی و هوانوردی کشور اظهار امیداوری کرد در این نمایشگاه شرکت های فعال در صنعت هوایی کشور با استفاده از ظرفیت های موجود در نمایشگاه تفاهم نامه هایی با کشور روسیه در راستای بهره گیری از ظرفیت صنعت هوایی این کشور منعقد سازند.

انتهای پیام/

کد خبر : 3134
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.