رئیس فدراسیون تنیس با اشاره به اینکه نگاه به ورزش باید قهرمان پروری باشد نه تجاری تصریح کرد: نگاه بیزینسی به ورزش تنیس در آینده ای نه چندان دور صدمات ناخوشایندی را به این ورزش وارد می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، داوود عزیزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما از رایزنی برای کسب امتیاز برگزاری مسابقات فیوچرز که بزرگترین مسابقات تنیس جهانی است در جزیره کیش خبرداد و اظهار کرد: این مسابقات پس از ده سال قرار است که در ایران برگزار شود و در صورت کسب موافقت میزبانی تلاش می کنیم تا این مسابقات دی ماه امسال در جزیره کیش برگزار شود.

وی افزود: طبق تفاهم نامه فدراسیون تنیس با سازمان منطقه آزاد کیش بیش از 12 رویداد بین المللی و ملی قرار شد که در جزیره کیش برگزارشود و تاکنون 4 رویداد برگزار شده است.

عزیزی برگزاری تنیس در رده های سنی زیر 14 سال و 16 سال پسران در جزیره کیش را از جمله  این رویدادهایی برشمرد و افزود: در اواخر شهریور ماه تا اوایل مهر طی 2 هفته مسابقات تنیس با حضور 600 بازیکن که به همراه خانواده در جزیره کیش حضور داشتند به مدت 10 روز برگزار شد که می تواند رویکرد مناسبی در کمک به صنعت توریسم ورزشی کیش محسوب شود.

افتتاح سنتر کورت کیش در روز جمعه 29 مهر با حضور وزیر ورزش از دیگر رویدادهای ورزشی تنیس در کیش است که رئیس فدراسیون تنیس به آن اشاره کرد و افزود: همزمان با اختتامیه مسابقات تنیس پسران زیر 14 سال افتتاح مسابقات سنتر کورت را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات سنتر کورد سال های پیش نیز در کیش برگزار می شد اما سال گذشته به دلیل آماده نشدن زمین این مسابقات برگزار شد از نگاه مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به ورزش و صنعت توریسم ورزشی در کیش تقدیر کرد و افزود: با این نگاه مثبت سنتر کورد به صورت کامل و 100 درصدی بازسازی و آماده بهره برداری شده است.

به گفته عزیزی کیش در دی ماه سال جاری میزبان مسابقات فیوچرز جهانی برای سه هفته با جایزه 45 هزار دلاری خواهد بود.

 وی با بیان این مطلب تاکید کرد: این مسابقات که بزرگترین مسابقات جهانی تنیس است که به مدت ده سال گذشته در کشور ما برگزار نشد و در صورت دریافت موافقت برای میزبانی این رویداد در ایران، این مسابقات را در کیش برگزار می کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس با اشاره به اینکه به محض اعلام میزبانی ایران از سوی فدراسیون جهانی کیش آماده میزبانی از این مسابقات می شود ادامه داد: در صورت برگزاری این مسابقات کیش میزبان میهمانان بسیاری از اقصی نقاط جهان خواهد بود.

میزبانی مسابقات مسترز تنیس که به عنوان مسابقات پیشکسوتان شناخته می شود و مسابقات جام حذفی آقایان و بانوان از دیگر رویدادهایی است که به گفته رئیس فدراسیون تنیس قرار است در جزیره کیش برگزار شود.

عزیزی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات ای تی اف به مدت دو هفته که در سال گذشته با ارتقاء از  G5 به G4   در تهران برگزار شد  افزود: درخواست کرده ایم مسابقات به صورت G3 که بالاترین مسابقات رشته تنیس در کشور است بهمن ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار شود.

وی با بیان اینکه در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی اواخر فروردین ماه 1402 مسابقات G2 تهران را به کیش منتقل می کنیم تاکید کرد: مسابقات جی 2 بزرگترین مسابقات قاره ای تنیس است که در صورت موافقت برگزاری آن در ایران این مسابقات را به کیش منتقل می کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس زمین، امکانات اقامتی و فرودگاه را سه شرط مهم برای حضور تیم های ورزشی در کیش عنوان کرد و افزود: کیش در حال حاضر شرایط خوبی از نظر زیرساخت و سخت افزار داراست و با وارد شدن ترمینال جدید فرودگاه به مدار خدمات رسانی و افزایش سفرها به کشورهایی مانند قطر و دبی کیش می تواند به یک برند در حوزه ورزش تبدیل شود.

وی با تقدیر از مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص تامین تجهیزات و زیرساخت های ورزش در جزیره کیش نور مناسب در زمین را از جمله ویژگی های زمین های تنیس کیش خواند.

عزیزی با تاکید بر ضرورت وجود زیرساخت ها و سخت افزارها برای رشد و توسعه ورزش تنیس در کشور تصریح کرد: یکی ازمهمترین چالش ها نداشتن زمین است که وزیر ورزش نیز وعده آن را به فدراسیون تنیس داده است.

وی با انتقاد از شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی مبنی بر اینکه زمین ها را به تیم های ورزشی اجاره می دهد تاکید کرد:  افزود: شاید به این دلیل که مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز ورزشی نیست این نگاه را دارد که زمین را به تیم های ورزشی اجاره می دهد. و این مسئله موجب افزایش هزینه های فدراسیون و کاهش بهره وری می شود. نمی توان به مستاجر زمین را گران اجاره داد و از وی خواست تا هزینه خدمات را افزایش ندهد.

این مقام مسئول در فدراسیون تنیس با ابراز تاسف از اینکه فدراسیون تنیس حتی یک زمین اختصاصی تمرین ندارد افزود: نگاه بیزینسی به به ورزش به جای نگاه قهرمان پروری موجب می شود که در آینده ای نه چندان دور اتفاقات ناخوشایندی در طول تاریخ تنیس که بی سابقه خواهد بود روی دهد.

وی تصریح کرد: در مقایسه با همسایگانی مانند عربستان، امارات و قطر کمترین امکانات را در این فدراسیون داریم.

عزیزی با اشاره به اینکه در سطح سه آسیا جایگاه خود را حفظ کرده ایم از تلاش برای میزبانی گروه سه آسیا و صعود به رتبه 2 اسیایی خبر داد و افزود:

وی با اشاره به میزبانی خوب کیش از مسابقات تنیس در اختیار داشتن یک مجموعه اقامتی مناسب برای داوران و عوامل اجرایی توسط مجموعه ورزشی کیش را یک موقعیت برای استقبال و تمایل تیم های ورزشی جهت برگزاری اردوها و مسابقات عنوان کرد و افزود: با این رویکرد شاهد یک عرصه برد برد برای فدراسیون های ورزشی وجزیره کیش و گسترش توریسم ورزشی در کیش خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 2869
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.