وزیر ورزش و جوانان در نشت هم اندیشی با روسای فدراسیون های ورزشی با اشاره به اینکه جزیره کیش دارای ظرفیت ها و فرصت های بسیاری است از حق رای کیش در فدراسیون های ورزشی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدرا آریا، حمید سجادی با اشاره به اینکه امروز اتفاقات خوبی برای ورزش جزیره کیش روی داده است از عضویت هیأت های ورزشی کیش در مجامع فدراسیون های ورزشی با حق رای خبرداد و اظهار کرد: روسای فدراسیون های ورزشی از ظرفیت ها، امکانات و زیرساخت های کیش بازدید داشته و رویدادهای بین المللی خود را در جزیره کیش برگزار کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 450  کرسی بین المللی در ورزش وجود دارد که حدود 380 نفر در این کرسی ها قرار دارند افزود: نیاز است تا در جایی مانند کیش ساختمانی وجود داشته باشد تا مسئولان این کرسی ها بتوانند امور بین المللی خود مانند تردد، ملاقات، برنامه ریزی را در این ساختمان مدیریت کنند.

سجادی به احیاء هیئت موتورسواری، راه اندازی ورزش چوگان و توسعه ورزش سوارکاری با توجه به امکانات ویژه جزیره کیش تاکید کرد.

برگزاری مسابقات بیلیارد آسیایی، مسابقات کیش گیمز، مسابقات آسیایی ناشنوایان در جزیره کیش در آینده ای نزدیک از دیگر مواردی است که سجادی در این نشست به آن ها اشاره کرد.

وی همچنین با آرزوی موفقیت برای تیم ملی کشورمان در مسابقات جام جهانی قطر 2022 بر حمایت مردمی از ملی پوشان کشورمان تاکید کرد.

سجادی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کارگروه اقتصادی در وزارت ورزش و جوانان خبر داد و افزود: به دنبال درآمد پایدار در ورزش هستیم بدون اینکه به ورزش آسیبی وارد شود.

تغییر در آیین نامه عضوگیری صندوق حمایت از قهرمانان از دیگر مواردی بود که وزیر ورزش و جوانان به آن اشاره کرد و افزود: مجامع انتخاباتی در حال افزایش است و باید همکاری دوجانبه ای بین فدراسیون ها و ورزات ورزش باشد تا دوره های سرپرستی به کمترین میزان خود برسد.

وی همچنین با بیان اینکه در یکسال ابتدای فعالیت دولت سیزدهم 2 میلیون متر مرفع فضای ورزشی در کشور افزایش یافته است از اتمام میزان قابل توجهی از طرح های ورزشی تا پایان سال جاری خبرداد.

ورزش ورزش افزود: از ابتدای دولت سیزدم بیش از 5 هزار طرح نیمه تمام داشتیم که در یک اقدام جهادی بیش از یک هزار طرح پایان یافت و حدود 4 هزار طرح نیمه تمام در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بانوان نقش مهمی در حفظ ارزش ها و تصمیم گیری ها در برگزاری اردوهای ورزشی دارند به رشد 100 درصدی مدال آوری ورزشکاران براساس شاخص های تعریف شده در حوزه های مختلف ورزشی اشاره کرد و افزود: 150 رویداد بین المللی توسط بانوان ورزشکار در رشته های مختلف داوری شده است و حدود 40 ورزشکار لژونر در رشته های ورزشی هندبال، والیبال و فوتبال بانوان حضور دارند.

سجادی افزود: در بدنه وزارت ساختار معاون ورزش بانوان شکل گرفته است و قبل از دولت سیزدهم در حوزه بانوان مشاور و مسئول ورزش بانوان استان این مسئولیت را بر عهده داشته است.

وی خاطر نشان کرد: نخستین سهیمه المپیک در رشته تیر اندازی را یک بانوی ورزشکار برای کشورمان به ارمغان آورده است.

2 فدراسیون ورزش های بادبانی و دریایی و ساحلی همزمان با سفر وزیر ورزش و جوانان تشکیل شد که مقر اصلی این فدراسیون ها در جزیره کیش قرار دارد.

 استقلال هیأت های ورزشی کیش و اعطای حق رای به آنها برای شرکت در انتخابات مجامع فرداسیون های ورزشی و ابلاغ آیین نامه جدید هیائت های ورزشی استان ها به ادارات کل از دیگر رویدادهایی است که در این نشست با دستور وزیر ورزش و جوانان نهایی شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 3010
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.