همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، نخستین المپیاد دانش آموزی مناطق آزاد در جزیره کیش آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا؛ این مراسم که با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس فدراسیون ورزش های دریایی، ساحلی و مدیر موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش آغاز شد تا پایان اردیبهشت ماه 1402 در مدارس جزیره کیش ادامه دارد.

بنابراین گزارش، المپیاد دانش آموزی مناطق آزاد کشور در 7 رشته والیبال، بسکتبال، شنا، تنیس روی میز، شطرنج، فوتسال و هندبال و در 2 گروه دختران و پسران برگزار می شود.

این دوره از مسابقات المپیاد دانش آموزی مناطق آزاد بین مدارس برگزار شده و برترین ها برای شرکت در مسابقات منطقه ای معرفی خواهند شد. در جزیره کیش نیز حدود 4 هزار و 954 پسر و 4 هزار و799 دختر مشغول به تحصیل در مدارس کیش در این دوره از مسابقات شرکت خواهند داشت.

به گفته سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش این مسابقات با هدف ارتقاء سطح سلامت جسمانی دانش آموزان، ایجاد شادابی و نشاط، افزایش مشارکت پذیری دانش آموزان و توسعه ورزش های همگانی برگزار می شود.

تربیت نسلی شاداب و با نشاط یکی از اهداف نظام آموزش و پرورش است که مسابقات از دیرباز به عنوان یکی از ابزارهای قوی در دسترسی به این هدف کارکردی موثر داشته است.

جزیره کیش دارای بیش از ۱۰ هزار دانش آموز است که در ۵۲ مدرسه دولتی و خصوصی و ۴۰۰ کلاس در حال تحصیل هستند.

کد خبر : 3300
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.