رییس هیات شنا، شیرجه و واتر پلو منطقه آزاد کیش گفت: برای اولین بار در خاورمیانه توانستیم دستگاه «استارت و فینیش» مسابقات شنا در آب‌های آزاد را در داخل کشور تولید کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، «بهرام سعادت» با بیان اینکه مواد اولیه ساخت این دستگاه از بلژیک وارد شد، اظهار کرد: تولید این دستگاه در داخل و با طراحی هیات شنا، شیرجه و واتر پلو منطقه آزاد کیش انجام شده است.

وی ادامه داد: این دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار است و باید اذعان کنیم که کیفیت و نوع ساخت آن یک سر و گردن از محصول مشابه تولید شده در اروپا نیز بالاتر است.

رییس هیات شنا، شیرجه و واتر پلو منطقه آزاد کیش اضافه کرد: در نخستین مسابقه ماراتن شنای کشور که در کیش برگزار شد، این دستگاه رونمایی و مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جزیره کیش باید به عنوان قطب مسابقات شنای آب‌های آزاد در جهان معرفی شود، گفت: حتی در مسابقات جهانی نیز فقط از دستگاه فینیش استفاده می‌شود؛ اما ما توانستیم دستگاه استارت آن را نیز بسازیم و در جریان مسابقات ماراتن شنای آب‌های آزاد در کیش از آن استفاده کنیم.

«سعادت» با بیان اینکه نمایندگان فدراسیون از نزدیک در جریان این دستاورد قرار گرفتند، افزود: فیلم‌های مربوط به اولین شنای ماراتن کشور تهیه شده و برای آغاز مذاکرات جهت میزبانی از مسابقات جهانی این رشته ورزشی به فدراسیون ارسال شده است.

وی ادامه داد: امروز کیش مورد توجه فدراسیون قرار گرفته و در همین راستا آبان ماه از هیات‌های شنا، شیرجه و واتر پلو سراسر کشور در جزیره میزبانی خواهیم کرد.

رییس هیات شنا، شیرجه و واتر پلو منطقه آزاد کیش همچنین از آغاز برنامه ریزی برای میزبانی از 11 تیم واترپلوی ساحلی برتر جهان در کیش خبرداد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4363
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.