رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: با عملکرد موفق هیات‌های نجات غریق و غواصی در استان‌های ساحلی شمال کشور، آمار غرقی‌ها در سال جاری ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، «مهدی حیدری» با بیان اینکه این آمار به تایید رسمی وزارت کشور رسیده است، اظهار کرد: با آغاز نیمه دوم سال و رونق گردشگری در جنوب کشور، امیدواریم در استان‌های ساحلی این منطقه نیز با علکرد موفق هیات‌ها، شاهد تداوم این روند و کاهش غرقی‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه با حمایت‌های شخص رییس جمهور، عملکرد هیات‌های نجات غریق و غواصی در استان‌های ساحلی کشور ارتقاء چشم گیری داشته است، بیان کرد: با دستور رییس جمهور، منابع لازم برای ساماندهی سواحل و تامین هزینه‌های تجهیزات و پرداخت حقوق ناجیان غریق در اختیار استانداری‌ها قرار گرفت.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی از آغاز ساماندهی و رتبه بندی کلوپ‌های دریایی خبرداد و اضافه کرد: تا پایان سال جاری تمامی کلوپ‌های غواصی بر اساس آیین نامه ابلاغی کمیسون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان رتبه بندی می‌شوند؛ در همین راستا نیز تجهیزات، قایق‌ها و حتی مکان کلوپ‌های دریایی باید استانداردهای لازم را داشته و به تایید کمیته فنی غواصی فدراسیون رسیده باشد.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا با این رتبه بندی، متقاضیان در یک حرفه‌ای و مجهز برای آموزش دوره غواصی اقدام کنند.

«حیدری» در ادامه جزیره کیش را نگین خلیج فارس دانست و گفت: با تلاش‌های سازمان منطقه آزاد کیش، مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور در این جزیره به بهترین نحو برگزار شد.

وی افزود: زیرساخت‌های کم نظیری در این جزیره زیبا وجود دارد؛ فدراسیون جهانی غواصی، کیش را به عنوان یکی از بهترین اماکن آموزش غواصی معرفی کرده است.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا به کمک سازمان منطقه آزاد کیش، مرکز غواصی خاورمیانه در این جزیره راه اندازی شود.

گفتنی است، صبح امروز، جلسه هم اندیشی روسای هیات نجات غریق و غواصی استان‌های ساحلی کشور در کیش برگزار شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4374
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.