• رو تیتر: با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی ؛

آیین رونمایی از پوسترمسابقات بین المللی یخنوردی( مسترکاپ کیش) با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی  و صعودهای ورزشی در سایت یخنوردی مجموعه تفریحی پنگوئن کیش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، در آیین رونمایی از پوستر مسابقات بین المللی یخنوردی( مستر کاپ کیش)که در فروردین ماه 1403 برگزار خواهد شد رضا زارعی؛ رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی، با تقدیر از مجموعه تفریحی پنگوئن کیش، اظهار کرد: دیواره یخی کیش اولین دیواره چهار فصل یخی در جهان است که امکان برگزاری اردوهای تمرینی و مسابقات را در تمام سال دارد.

وی افزود: پیش از ایجاد این مجموعه اردوهای تمرینی یخنوردان در کی روف روسیه با هزینه و مشکلات بسیار برگزار می شد و امروز شاهد برگزاری اردوها در کیش و با هزینه های بسیار کمتر هستیم.

زارعی با اشاره به گسترش رویکرد برگزاری مسابقات سالنی در رشته های سنگ نوردی و یخنوردی ادامه داد: تمرین در سایت یخنوردی کیش به تیم ملی کمک کرد تا در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال های رنگارنگ شوند.

وی با اشاره به اعزام تیم ملی یخنوردی کشور با دو یخنورد به مسابقات جهانی کانادا اظهار امیدواری کرد که در این مسابقات نیز شاهد درخشش این دو یخنورد جوان با کسب مدال های ارزشمند باشیم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور برگزاری مسترکاپ کیش را یک موفقیت در حوزه ورزشی کشور برشمرد و افزود: تا امروز به واسطه نبود زیرساخت ها در کشور امکان برگزاری چنین مسابقاتی را نداشتیم اما امروز به واسطه تسهیلاتی که در کیش ایجاد شده می توانیم مسابقات بین المللی در این رشته برگزار کنیم.

مجید زائری رئیس هیئت مدیره کی استون کیش، مجری طرح دیواره چهارفصل یخنوردی کیش نیز در این مراسم با بیان اینکه تمرکز سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز در کیش به خوبی روشن است افزود: در حالیکه سرمایه گذاری در حوزه مسکن از جذابیت های خاصی برای سرمایه گذاران در کیش مطرح است مجموعه پنگوئن با رویکرد گردشگری، تفریحی و ورزشی تلاش کرده است تا به شرایط مناسبی برای جذب گردشگران ایجاد کند.

وی افزود: مجموعه تفریحی پنگوئن در سه شاخص تفریحی، ورزشی و بهره گیری از تکنولوژی امکانات ویژه ای برای ورزشکاران و گردشگران به وجود آورده است.

به گفته این سرمایه گذار در جزیره کیش دیواره یخنوردی چهار فصل کیش با استفاده از 35 تن یخ در مدت 2 ماه ساخته شده است وی با بیان این مطلب تاکید کرد: با توجه به اینکه در ابتدا یخ مورد نیاز دیوار خریداری می شد اما به مرور و سه ماه پس از افتتاح دیواره با تلاش مجموعه امروز شاهد تولید یخ در مجموعه هستیم و اکنون قالب های یخ با  ابعاد 40*40 تولید شده و به دیوار منتقل می شود.

مهرداد تاوتلی مدیرعامل هلدینگ هزاره سوم نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در دنیا 150 گونه گردشگری تعریف شده است افزود» یکی از بخش های مهم گردشگری ورزشی است که کیش در این رابطه ویژگی و پتانسیل های بالایی دارد و می توان با برگزاری رویدادهای مختلف از این فرصت ها به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: استراتژی و تمرکز ما بر روی این حوزه است و سعی می کنیم با برگزاری مسابقات ملی و بین المللی و ایجاد زمینه برگزاری اردوهای مختلف ورزشی در کیش از خروج ارز جلوگیری کنیم و این ارزها در کیش مصرف شده و مردم کشور خودمان از آن منتفع شوند.

محمدرضا صفدریان از برگزیدگان مسابقات جهانی یخنوردی کشورمان با تقدیر از مسئولان بخش خصوصی و حمایت های بخش دولتی در احداث سایت یخنوردی کیش در مجموعه پنگوئن افزود: در سال 2013 که برای اولین بار در مسابقات جهانی یخنوردی شرکت کردم به ذهنم خطور نمی کرد که روزی در کشورم بتوانم تمرینات خود را انجام دهم اما به لطف خدا امروز در این مجموعه می توانیم علاوه بر برگزاری اردوهای ورزشی داخلی و خارجی تورنمت های بین الملی برگزار کنیم.

این یخنورد کشورما با اشاره به اینکه تا قبل از این برای برگزاری اردو با چالش ها و مشکلات بسیاری روبرو بودیم افزود: برای شرکت در اردوها باید به کشور روسیه سفر می کردیم که هزینه بالایی داشت و زمان بسیاری تلف می شد اما هم اکنون در جزیره کیش و در داخل کشور با هزینه بسیار کمتر و امکانات بیشتر می توانیم در اردوها شرکت کنیم.

محسن بهشتیان دیگر یخنورد قهرمان کشورمان با آرزوی اینکه این رشته المپیکی شود افزود: با توجه به اینکه بسیاری از ورزش ها به سوی سالنی شدن پیش می روند به خود فکر میکردم اولین کشوری که می تواند با شاخص های استاندارد این رشته را به صورت سالنی برگزار کند کدام کشور خواهد بود و امروز خوشحالم که در ایران این امکان به وجود آمده است.

ساخت هتل 5 ستاره یخی با ویژگی های منحصر به فرد با یخ های فشرده تولید شده در داخل کیش از خبرهای خوشی است که مجید زائری برای کیشوندان داشت و با تاکید بر حمایت های سازمان از این ایده و طرح از طی شدن مراحل طراحی آن خبرداد و افزود: این طراحی با فضاهای اقامتی به شکل قصرهای یخی صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم در مدت زمان کوتاهی به این طرح جامه عمل بپوشانیم.

مهدی ادیبان سرپرست معاونت گردشگری کیش نیز با تاکید بر تکریم میهمانان در جزیره کیش، میزبانی شایسته را از خصوصیات مهم گردشگری برشمرد و اظهار امیدواری کرد کیش همچنان گذشته میزبان خوبی برای گردشگران باشد.

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4909
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.