مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: ۱۰۹ هزار تن انواع فرآورده‌های نفتی از این بنادر ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی روز یکشنبه در این خصوص افزود: در این مدت ۲۶ هزار و ۷۵۵ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۸۳ درصدی ترانزیت شده است.

وی ادامه داد: ۹۴۱ هزار و ۶۷۲ تن کالای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در بنادر شرق استان هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اظهار کرد: از این میزان ۲۰۷ هزار و ۴۰۹ تن فرآورده نفتی و ۷۳۴ هزار و ۲۶۳ کالای غیرنفتی بوده است.

به گفته محمدحسینی تختی، از مجموع عملیات انجام شده ۲۳۵ هزار و ۱۷ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر شرق جابه‌جا شده است.

وی همچنین با اشاره به ترانزیت ۲ هزار و ۳۲۲ دستگاه خودرو و ماشین آلات سنگین در بندر شهید باهنر گفت: در این رویه نیز نسبت به سال گذشته هشت برابر افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بندر شهید باهنر یادآورشد: این میزان از ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه و عراق از طریق بندر شهید باهنر ترانزیت شده است.

محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی پهلودهی ۱۰ هزار و ۵۸۲ فروند از انواع شناورها افزود: از این تعداد ۱۳۸ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۰ هزار و ۴۴۴ فروند زیر هزار تن بوده است‌.

کد خبر : 4225
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.