مدیرعامل صندوق قرالحسنه امداد ولایت گفت: در سال جاری میزان وام قرالحسنه به مددجویان کمیته امداد 57 درصد رشد داشته و 3800 نفر از این تسهیلات استفاده کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، علی عاشوری در حاشیه دهمین نمایشگاه کیش اینوکس با حضور در غرفه مطبوعات و رسانه های کیش در جمع خبرنگاران با تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه به ارائه خدمات متنوعی به نیازمندان توسط  کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره واظهار کرد: بخشی از خدمات کمیته امداد در قالب تسهیلات قرض الحسنه در راستای ارائه خدماتی همچون اشتغال، مسکن، خدمات درمانی و حوزه های فرهنگی صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از خدمات کمیته امداد به مددجویان بلاعوض است افزود: منابع تسهیلات قرض الحسنه این صندوق از طریق سرمایه گذاریهای صندوق در سال های گذشته و سپرده گذاری خیرین همچنین بازگشت تسهیلات برای ارائه خدمات بیشتر به مددجویان تامین می شود.

عاشوری با تاکید براینکه صندوق امداد ولایت تحت نظارت و مجوز بانک مرکزی فعالیت می کند افزود: این صندوق طبق الگوی بانک های کشور خدمات ارائه می کند و در حال حاضر عضو شبکه شتاب کشور است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته  درکشور حدود ۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به 360 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است. تاکید کرد: با رشد 57  درصدی تسهیلات در استان هرمزگان میزان تسهیلات از 111 هزار میلیارد تومان به 174 هزا رمیلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در 7 سال ابتدای امسال 55 میلیارد تومان تسهیلات توسط این صندوق در استان واگذار شده است افزود: طی سال جاری 3800 نفر در استان هرمزگان از تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شدند.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت با تاکید بر اینکه بخش عمده تسهیلات ما حمایتی و در حوزه اشتغال و کارآفرینی است افزود: نگاه و سیاست امداد به سمت تامین ابزار و تسهیلاتی است برای ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویانی که توانایی کار کردن دارد پیش می رود.

وی تاکید کرد: در سال 1402 باید حدود 100 هزار نفر از مددجویان توانمندسازی شده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند و ما نظارت می کنیم که این افراد با تسهیلات دریافتی به پایداری شغلی برسند

عاشوری با بیان اینکه در کل کشور صندوق امداد ولایت پایین ترین معوقات را دارد تاکید کرد: معوقات ما حدود 1.3 درصد و پایین ترین معوقات در کشور است و این نشان می دهد با اینکه اقشار نیازمند هستند افراد منظمی هستند و اقساط را به موقع واریز می کنند.

عاشوری خاطر نشان کرد: تضمین وام ها تا 20 میلیون بر عهده کمیته امداد است و بیش از 20 میلیون یک فقره چک یا نامه کسر از حقوق از متقاضیان دریافت می شود.

استفاده از یارانه به عنوان تضمین و کسر اقساط از یارانه با هماهنگی های صندوق از مراجع در حال پیگیری است و در صورت درخواست مددجو انجام می شود

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4413
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.