مدير صنعت، معدن و تسهيل توليد سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت 209 فروند لنج باري و صيادي به ارزش 6 هزار و 567 ميليارد و 905 ميليون ريال از ابتداي سال جاري تاكنون در اين جزيره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از فرینا، مرتضی صابری افزود: اين 209 فروند لنج در 20 واحد شناور سازی چوبی و فايبرگلاس فعال در جزيره قشم توليد شده اند و شامل ساخت 171 شناور باری و 38 مورد شناور صيادی است.
صابری ادامه داد: توليد اين شناورها براساس استانداردهای بين المللی و سازمان بنادر و دريانوردی، انجام شده است.
مدير صنعت، معدن و تسهيل توليد سازمان منطقه آزاد قشم توضيح داد: جزيره قشم با بهره‌ مندی واحدهای توليدی فعال در زمينه توليد شناورهای چوبی، فايبرگلاس، فلزی و آلومينيومی، قطب توليد شناورهای دريايی در ايران است.
به گفته صابری، با توجه به فعال بودن 20 كارگاه فعال در جزيره حدود 1700 الي 1800 نفر بصورت مستقيم و حدود 5400 نفر بصورت غيرمستقيم مشغول به كار در اين حوزه هستند.
بنابراين گزارش، دانش ساخت لنج سنتی ايرانی و دريانوردی در حوزه خليج فارس در تاريخ 27 نوامبر سال 2011 به عنوان هشتمين اثر ناملموس ايرانی در ششمين اجلاس ميراث ناملموس سازمان يونسكو كه در جزيره بالی اندونزی برگزار شد، ثبت جهانی شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4686
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.