دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش بر ضرورت توجه به فرهنگ پیشگیری و همراه سازی خانواده ها در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، علی فائقی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه کیش که به مناسبت گرامی داشت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد به ایجاد 5 کمیته تخصصی در این رابطه اشاره کرد و افزود: کمیته مقابله به ریاست فرماندهی انتظامی ویژه کیش سرهنگ جمالی، کمیته حقوقی به ریاست رئیس دادگستری کیش آقای مطهری زاده، کمیته فرهنگی به ریاست رئیس اداره بهزیستی کیش خانم کهور زاده، کمیته درمان به ریاست رئیس مرکز توسعه سلامت کیش دکتر رضانیا و کمیته مشارکت های مردمی به ریاست دکتر عراقی رئیس هلال احمر کیش به ریاست رئیس شورای عالی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کیش که برعهده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حال فعالیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر هستند تا ریشه این بالای خانمان سوز از جزیره کیش برداشته شود و در آینده ای نه چندان دور شاهد جزیره ای سالم و پاک باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شده است تا تمامی نهادهای مرتبط به این مسئله ورود کنند افزود: جایگاه واقعی شورای هماهنگی با مواد مخدر باید به خوبی در جامعه تبیین شود تا این شورا در مسیر موفقیت و پاکسازی جامعه از اعتیاد قدم های مثبت بیشتری بردارد.

فائقی با اشاره به اینکه در سرزمین اصلی مبادی ورودی مختلفی شاید وجود داشته باشد اما جزیره کیش به دلیل اینکه در شرایط متفاوتی قرار دارد و دور تا دور آن را آب فرا گرفته است، هر بخش آن می تواند محلی برای ورود باشد به همین دلیل کار برای حافظان نظم و امنیت سخت تر می شود بیان کرد: برای مقابله با سوداگران مرگ و برخورد قاطع با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر نیاز به همراهی و همکاری تمامی نهادهای خصوصی و دولتی و همه مردم است.

وی با بیان اینکه شناخت نقاط آسیب پذیر شهر و آسیب های اجتماعی که زمینه ساز بروز اعتیاد در جامعه می شوند از مهمترین رویکردهایی است که در این شورا به آن توجه ویژه و گسترده شده است تاکید کرد: طرح های مختلفی برای ایجاد ظرفیت های مبارزه با مواد مخدر و کاهش توزیع و گرایش افراد به مواد مخدر در این شورا مورد بررسی و اجرا قرار گرفته است.

طرح ساماندهی معتادان متجاهر، طرح اشتغالزایی معتادین که از دام اعتیاد بازگشته اند، طرح معتادین خود معرف و فرهنگ سازی پیشگیری از جمله مواردی است که به عنوان طرح های مهم عملیاتی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش به گفته دبیر این شورا اجرایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از خانواده ها جزیره کیش را محیطی امن می دانند و به همین دلیل توجه کمتری به مراقبت از فرزندان خود دارند تصریح کرد: اگر چه جزیره کیش نسبت به دیگر شهرها در شرایط بهتری است اما بی توجهی خانواده ها به فرزندان و اعتماد بیش از حد می تواند زمینه بروز و گرایش فرزندان به اعتیاد و قرار گرفتن در دام سوداگران را فراهم کند به همین منظور بهتر است خانواده ها با رعایت تمامی جوانب امر و اعتماد کافی به فرزندان هرگز از آنان غافل نشوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش ضمن تاکید بر اهمیت همکاری رسانه ها برای آماده سازی فضای پیشگیری از اعتیاد و آگاه سازی خانواده ها و جامعه از مضرات این بلای خانمانسوز بر دوری از باورهای غلط در جامعه مانند عدم اعتیاد آوری قلیان و ماده مخدر گل تصریح کرد و افزود: با توجه به توهم زایی بالای ماده مخدر گل امروزه مصرف این ماده مخدر در راس همه مواد توهم زا قرار دارد و بیشترین آسیب به جوانان وارد می شود زیرا آنان براساس باورهای غلطی که در اجتماع گسترش یافته است فکر می کنند که این ماده سمی اعتیاد آور نیست در حالیکه درصد توهم زایی این ماده 7 درصد بیش از ماری جواناست.

کد خبر : 2471
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.