رئیس اداره خدمات آتش نشانی و ایمنی جزیره کیش گفت: این اداره برای کاهش حوادث و خسارت ها 80 درصد برنامه محوری و انرژی خود را به سمت پیشگیری معطوف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از ایرنا، سهراب رضایی به مناسبت هفتم مهر روز آتش‌نشان اظهار داشت: پیشگیری همواره یکی از ارکان مهم در کاهش تلفات آتش سوزی ها بوده که این مهم از چند سال گذشته به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۸۰ درصد تمرکز این آتش‌نشانی در این راستا معطوف شده به طوریکه ارایه آموزش های همگانی و تخصصی به مردم، کسب و کارها و فعالیت های مختلف و همچنین رعایت نکات مهم قوانین مختلف از موارد پیگیری شده در آتشنشانی کیش است.

رییس اداره خدمات آتش‌نشانی و ایمنی جزیره کیش یادآور شد: در این راستا چهار نفر از آتش نشانان جزیره به صورت تخصصی مامور رسیدگی به رعایت قوانین و مقررات در ساختمان های در حال ساخت و بهره برداری شده اند و به صورت ویژه رعایت تمامی موارد ایمنی را بررسی می کنند.

وی افزود: این افراد در نیمه اول سال جاری ۴۶۷ مورد بازدید ایمنی از ساختمان ها داشته اند که این تعداد در مقایسه با ۲۰۶ مورد مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

رضایی همچنین آموزش را از دیگر محورهای تحقق پیشگیری اعلام کرد و گفت: در این راستا نیز امسال ۲ هزار و ۷۶۲ نفر-ساعت آموزش های عمومی و تخصصی در این جزیره ارایه شده که عمده این آموزش به صورت دوره های تخصصی و چهره به چهره با افراد جامعه بوده است.

 رییس اداره خدمات آتش نشانی و ایمنی جزیره کیش با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری آتشنشانان این جزیره موفق به مهار ۱۸۰ فقره آتش سوزی شده اند افزود: در نتیجه اقدامات پیشگیری این تعداد آتش سوزی به نسبت ۱۸۵ فقره آتش سوزی رخ داده مدت مشابه سال گذشته از سه درصد کاهش برخوردار شده است.

وی اظهار داشت: آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کیش در قالب سه ایستگاه اطفا و نجات فعال با ۶۴ نفر پرسنل در ۲ شیفت کاری فعالیت می‌کند.

در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی که عراق به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می‌کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می‌شود.

طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تأیید شد. این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنین یادآوری حماسه آفرینی‌ها و از خود گذشتگی‌های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است.

ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه‌های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

 

کد خبر : 2604
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.