رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی ویژه کیش از برگزاری مسابقات قرآن ویژه خانواده های پرسنل فرماندهی انتظامی ویژه کیش خبرداد و گفت: تاکنون 65 نفر از خانواده های کارکنان این فرماندهی در بخش مسابقات قرآن و عترت ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، حجت الاسلام غلامرضا حسینی در نشست خبری به مناسبت هفته فراجا با تقدیر از نیروی انتظامی در برقرار نظم و امنیت به ویژه در جزیره مرجانی کیش و تقدیر از همراهی و همکاری مردم فهیم کیش در ایجاد نظم و امنیت در این بخش از خاک میهن اسلامی افزود: سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی در سال 70 با ادغام سازمان های عقیدتی سیاسی، شهربانی، ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی با اشاره به بخشی از وظایف قانونی فرماندهی انتظامی که مربوط به حوزه سازمان عقیدتی سیاسی است افزود: سازمان عقیدتی سیاسی، سازمانی است با سلسله مراتب، مستقل و متمرکز که ماموریت و وظایف زیر را بر عهده دارد:

  1. رشد و گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در ناجا و سازمان‌های وابسته به‌آنها بر اساس معیارها و ضوابط اسلامی و تدابیر و رهنمودها و دستورالعمل‌های مقام معظم رهبری.
  2. کمک به تکوین پلیس در تراز جمهوری اسلامی
  3. آموزش عقیدتی و سیاسی پرسنل جهت رشد مذهبی و سیاسی آنان.
  4. انجام فعالیت‌های تبلیغی برای پرسنل از قبیل انتشار جزوات و نشریات، تشکیل کتابخانه‌ها و نمایشگاه‌ها و تولید برنامه‌های رادیو تلویزیونی و ادارهٔ مساجد و سایر اماکن مذهبی مربوط.
  5. ارایهٔ خط‌مشی‌های مکتبی به‌مبادی ذی‌ربط در جهت انطباق سازماندهی‌ها، مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها با ضوابط و معیارهای اسلامی.
  6. نظارت بر حفظ و عمل به‌موازین اسلامی در تمامی زمینه‌ها و اعلام موارد خلاف به‌مسئولین جهت رفع آنها و گزارش به‌فرماندهی کل در صورت لزوم.
  7. بررسی و ارزیابی پرسنل از لحاظ شایستگی مکتبی جهت انتصابات، ترفیعات و مأموریت‌ها
  8. آموزش های مختلف برای خانواده ای کارکنان
  9. برگزاری جلسات امر به معروف و نهی از منکر ویژه کارکنانو خانواده های آنان
  10. تربیت و تعالی کارکنان و خانواده های آنان
  11. اعزام کارکنان فراجا به سفرهای زیارتی عتبات عالیات و داخل کشور ، برگزاری دوره  طرح ولایت
  12. برگزاری مراسم ملی و مذهبی در سطح یگان های انتظامی
  13. برگزاری جلسات و مسابقات قرآن

وی همچنین با اشاره به اینکه هر ساله فراجا در 2 بخش ویژه کارکنان و خانواده ها مسابقات قرآن کریم برگزار می کند افزود: 25 مرداد ماه 1401 مسابقات ویژه کارکنان با حضور 45 نفر برگزار شد که هدایایی به نفرات اول تا سوم و هدایای عمومی به تمامی شرکت کنندگان اهدا شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به ثبت نام 65 نفر از خانواده های کارکنان برای شرکت در مسابقات قرآن ویژه خانواده ها افزود: قرائت در دو بخش ترتیل و تحقیق، درک مفاهیم، اذان و حفظ یک جزء، سه، پنج، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و ۳۰ جزء قران کریم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مسابقات بخش خانواده در سه رده سنی زیر و بالای ۱۶ سال و همسران برگزار می شود و برگزیدگان هر رشته به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.ادامه داد: علاقه مندان به شرکت در این مسابقات می توانند برای نام‌نویسی به دفتر عقیدتی سیاسی این فرماندهی مراجعه کنند.

۱۳ تا ۱۹ مهرماه در تقویم جمهوری اسلامی هفته فرماندهی نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 2800
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.