امام جمعه اهل سنت کیش گفت: هر کدام از مرزبانان دژ مستحکمی برای دفاع از کیان نظام انقلاب اسلامی هستند و حمایت از آنان لازمه تقویت امنیت کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، شیخ یعقوب شمس روز چهارشنبه در آیین دیدار بومیان با مرزبانان کیش اظهار کرد: تعامل مرزنشینان با مرزبانان یکی از الزامات توسعه و پایداری امنیت در جامعه بوده که این مهم در این جزیره به نحو مطلوبی پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: در کنار صیانت از مرزها، مبارزه با صید غیر مجاز برای حمایت از صیادان بومی و جلوگیری از کالای قاچاق از ماموریت های مرزبانی در کیش است که بومیان این جزیره قدردان خدمات موفقیت امیزمرزبانان در این راستا هستند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش نیز در این دیدار گفت: حمایت مرزنشینان به عنوان شجاع ترین و غیورترین هموطنان، از نیروهای مسلح کشور مربوط به امروز و دیروز نبوده و سبقه ای دیرینه دارد.

سرهنگ علی اصغر جمالی اظهار کرد: مردم به عنوان سرمایه اصالی اجتماعی کشور خوا تولید کننده امنیت هستند و مرزبانی برای حفظ این مقوله مهم با مشارکت آنان به وظایف خود عمل می کند.

وی با بیان اینکه همبستگی میان مرزنشینان و مرزبانان کلید طلایی دستیابی به ثبات امنیت در مرزها و به تبع آن امنیت پایدار در جامعه است افزود: همچنین وجود اعتماد بین این 2 قشر بیانگر بصیرت و ولایتمداری آنها بوده و این مقوله ها در جزایر کیش و هندورابی روز به روز در حال تقویت است.

{image path="images/2022/10/b0d187c687.jpg"}

در این آیین بومیان جزیره کیش با اهدای لوح تقدیر از فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش و مرزبانان این جزیره تقدیر کردند و همچنین احکام پنج مرزیار از سوی این فرماندهی به آنان اعطا شد.

حوزه استحفاظی پایگاه دریابانی جزیره کیش شامل ۱۶۲ مایل مرز دریایی با کشورهای قطر و امارات متحده عربی و به مساحت ۱۴ هزار و ۵۰۰  کیلومتر متربع از آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

 انتهای پیام/

کد خبر : 2804
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.