عملیات اجرایی مدرسه دخترانه هدی و عرفان که به یاد دو فرزند جوان خانم حمیرا جهانخواه خیر مدرسه ساز در فاز 7 صدف احداث می شود، آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، نزدیک به سه سال پیش دختر جوان22 ساله ای به نام هدی در ماه محرم دارفانی را وداع گفت و تنها چهل روز پس از درگذشت وی، برادر جوان و 24 ساله اش به نام عرفان در کمال ناباوری به خواهر پیوست. اما مادر و پدر با گذشت و بخشنده این دو جوان اعضاء عرفان را برای جان بخشیدن دوباره به چند بیمار نیازمند اهداء کردند. مادری که داغ بر دل داشت و اشک ماتم بر چشم با دستی لرزان و غمی عالم گیر دست بر قلم برد و نامه عمل خیر آخرت خود و فرزندش را به خون دل امضاء کرد.

و اینک پس از گذشت نزدیک به 3 سال از زمانی که دو فرزند دلبند این خانواده در آغوش خاک آرام گرفته اند؛ این پدر و مادر انسان دوست، فهیم و خردمند، تصمیم گرفتند تا به یاد فرزندان خود برای آبادانی ایران عزیز و رشد و بالندگی فرزندان این آب و خاک یادگاری دیگر به یاد فرزندان خود در جزیره کیش بیافریند و در این مسیر احداث یک باب مدرسه متوسطه دخترانه را برای این عمل خیر و ماندگار برگزیدند.

در طول سال های گذشته شاهد بودیم که بارها کلنگ چند مدرسه و حتی مجتمع آموزشی بر زمین زده شده اما پس از گذشت مدت های طولانی این مدارس به سرانجام نرسیده است و این قصه کلنگ زنی های بی سرانجام و وعده های بی اساس به یک سریال پایان ناپذیر بدل شده است اما این بار شاهد هستیم که خانم جهانخواه مصمم در احداث این مدرسه و حتی اتمام پیش از موعد آن گام های بلندی برداشته و عملیات اجرایی این مدرسه را در فاز 7 صدف جزیره کیش آغاز کرده اند.

مدرسه ای با همین مشخصات و وسعت قرار است در کنار این مدرسه به همت آقای احمدی از دیگر خیرین مدرسه ساز ساخته شود که انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور شاهد آغاز عملیات اجرایی این مدرسه نیز باشیم.

بی تردید در این خصوص انتظار این است که مسئولان نیز قدمی هر چند کوچک برداشته و در راستای به ثمر نشستن این هدف ارزشمند و بزرگ همت کرده و راه را برای خیرین باز کنند تا بروکراسی های اداری دست و پا گیر مسیر را برای رسیدن به لحظه شیرین بهره برداری از این پروژه بزرگ هموار سازند.

در جهانی که هر روز شاهد پیشرفت و رشد علم، دانش و فناوری و تجهیز جهان به دستاوردهای جدید هستیم بی شک باید همه مردم و مسئولان کمر همت ببندند تا جوانان این مرز و بوم و کشور عزیزمان ایران از قافله این رشد و توسعه عقب نمانند.

حمیرا جهانخواه بانوی خیر مدرسه ساز و مادر گرامی هدی و عرفان جوان که امروز به نیابت از آنان مدرسه ای در کیش ساخته می شود  و همچون روز نخست داغ فرزندان را بر دل و جان احساس می کند با تقدیر از هموار سازی مسیر احداث مدرسه و پیگیری ها و حمایت های دکتر سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و مهندس صفایی مدیر عمران معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش دانش آموزانی را که در این مدرسه تحصیل در آینده تحصیل می کنند مانند فرزندان خود عزیز خواند و برای آنان آرزوی سلامت و موفقیت کرد.

{image path="images/2023/03/b5663a19cf.jpg"}

صالح بهرامپور سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش نیز با تقدیر از خیرین مدرسه ساز و اشاره به نیازهای کیش در راستای افزایش فضای فیزیکی مشارکت در امر ساخت مدرسه و کمک به رشد و توسعه علم و دانش فرزندان جزیره کیش تاکید کرد.

{image path="images/2023/03/749ca8ef6d.jpg"}

 

در این عمل خیرخواهانه که توسط بانوی گرانقدر خانم دکتر حمیرا جهان خواه کلید خورده است آقای سیدرضا خاتمی همسر و شهاب خاتمی پسر این خانواده خیر نیز حضور داشته و خانم جهانخواه را تا رسیدن به آرمان و آرزویی که تحقق آن می تواند قدمی بزرگ در مسیر رشد و توسعه علمی فرزندان جزیره کیش باشند همراهی می کنند.

این مدرسه 12 کلاسه در فضایی به وسعت 4 هزار و 335 مترمربع، کتابخانه، آزمایشگاه و نماز خانه در فضای 500 متر مربعی در دو طبقه بر روی همکف که به گفته صفایی مدیرعمرانی معاون عمران و امور زیربنایی کیش ساخته می شود بنابر گفته بانو جهانخوان خیر مدرسه ساز در کمترین زمان ممکن نسبت به زمان برآورد شده ساخته و آماده بهره برداری خواهد شد.

 آیین رونمایی از آغاز عملیات اجرایی این پروژه با حضور دکتر اردلان مدیرفرهنگی آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش، صالح بهرامپور رئیس اداره آموزش و پرورش کیش، آقای قنوانی مدیرپروژه، مهندس صفایی مدیرعمرانی سازمان منطقه آزاد کیش، سید رضا خاتمی همسر بانوی خیر مدرسه ساز حضور برگزار شد. اگر چه انتظار می رفت مسئولان و مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر نهادها و ارگان ها در رونمایی از عملیات اجرایی این پروژه به عنوان یک حرکت انسان دوستانه و خیرخواهانه حضور داشته باشند و برای سرعت بخشیدن به اتمام پروژه در کنار این خیرین قرار بگیرند.

{image path="images/2023/03/40a4761989.jpg"}

گفتنی است؛ در عملیات اجرایی این پروژه مهندس حسن کیایی به عنوان مسئول فنی الکتریکال و میکانیکال، مهندس محمد هادی دانایی به عنوان معاون اجرایی پروژه، خانم مهندس زهرا بورشیان به عنوان مهندس ناظر و مهندس قنوانی به عنوان مدیر پروژه همچنین مهندس محمدی به عنوان مدیر فنی حضور دارند.

 

کد خبر : 3447
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.