رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کیش گفت: هم اکنون ۳۲ کودک مددجوی تحت پوشش این جزیره در قالب طرح ایتام و محسنین نیازمند حمایت خیران هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، ایوا صمیمی اظهار داشت: این تعداد کودک شامل ۱۲ نفر از ایتام مشمول طرح ایتام و ۲۰ فرزند تحت پوشش محسنین هستند که برای ادامه تحصیل و تغذیه مناسبت نیازمند خیران هستند.

وی با بیان اینکه تمام این کودکان دانشجو و بقیه دانش آموز هستند یادآور شد: میانگین دریافتی کودکان ایتام در کشور ماهانه هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است این میانگین در جزیره کیش در نتیجه حمایت خیران و حامیان کاز ودکان ایتام و محسنین هفت میلیون ریال است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کیش افزود: اما با توجه نرخ بالای هزینه زندگی در جزیره کیش تلاش می شود برای افزایش این میانگین با حذب حامیان بیشتر نسبت به کمک رسانی برای کودکان نیازمند اقدام کند.

وی یادآورشد: همه ساله از ۱۵ تا ۲۱ ماه مبارک رمضان که به عنوان هفته اکرام و اطعام نامگذاری شده کمیته امداد امام خمینی (ره) نسبت به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی و همچنین جذب حامیان کودکان طرح ایتام و محسنین اقدام می کند.

وی یادآور شد: امسال نیز خیران می توانند به چهار روش شامل ارسال عدد یک به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ ، مراجعه حضوری به دفتر کمیته امداد کیش به آدرس میدان سعدی، ضلع غربی بازار پارس خلیج، تماس با دفتر کمیته امداد کیش به شماره ۰۷۶۴۴۴۳۳۱۲۰ و از طریق تارنمای Ekram.emdad ir و انتخاب گزینه استان هرمزگان در ایتام و محسنین شرکت کنند.

هم اکنون حدود ۱۲۰ نفر در قالب ۶۵ خانواده بومی ساکن در جزیره تحت حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که عمده آنان زنان و پیرمردان بالای ۶۰ سال هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 3526
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.