• رو تیتر: استاندار هرمزگان:

استاندار هرمزگان با بیان اینکه پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی امسال در قیاس با سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۶ برابر افزایش داشته است، گفت: ارزش طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی هرمزگان در هفته دولت امسال به ۳۵۰ همت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، مهدی دوستی روز پنجشنبه در نخستین روز هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت در محل گلزار شهدای بندرعباس، با اشاره به رشد اقتصادی ۸۸ درصدی هرمزگان اظهار کرد: یکی از مشکلات استان بحث ایجاد شغل بود که حدود ۵۰ هزار و ۷۰۰ شغل جدید ایحاد شده است، از سال ۱۴۰۱ تا کنون رتبه هرمزگان در ایجاد شغل بین رتبه‌های یکم تا سوم در نوسان بوده که یکی از شاخص های مهم هرمزگان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه میزان تولید شغل در هرمزگان ۲۵۵ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: سال گذشته ۱۱۵ سفر به شهرهای مختلف استان داشتیم که جزو اقدامات مهم دولت است، حضور در بین مردم برای دولت مردمی حائز اهمیت است.

دوستی تصریح کرد: از بیان کارهای گذشتگان خودداری می‌کنم اما همه بگویند که دولت سیزدهم، چه تحویل گرفت! این دولت در سطح کلان با چندصدهزار میلیارد تومان بدهی در حوزه های مختلف، بدهی‌های گسترده و خزانه خالی و مشکلات متعددی مواجه بود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه من هم این استان را با رتبه یک بیکاری، رتبه یک فقر و فلاکت، جزو پنج استان نخست تورم و شاخص‌های دیگری تحویل گرفتم، گفت: چون برخی از بانیان مشکلات هنوز هم در کمال پررویی سخن می‌گویند، اینها را می‌گوییم.

وی با بیان اینکه از ۴۰۰ روستایی که آبرسانی سیار می‌شدند تنها ۱۶۴ روستا باقی مانده که تا پایان امسال مشکل آب این روستاها برطرف خواهد شد، اضافه کرد: رشد بیش از ۴۰ درصدی تولید آب، بیش از ۳۵۰ کیلومتر راه جدید، طرح های گسترده گازرسانی شهری، فیبر نوری و اینترنت پرسرعت، بیش از ۲۲ همت مصوبات سفر رییس جمهور، تحقق بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سفر رییس جمهور (تحقق حدود ۱۰۰ درصدی) از جمله اقداماتی است که در دولت مردم انجام شده است.

وی به موضوع کهنه ناعدالتی‌ها در هرمزگان پرداخت و گفت: پرداخت حق عوارض آلایندگی استان و تسهیل مالیاتی شرکت‌ها و انتقال ۴۴ پرونده مالیاتی به استان با دستور رئیس جمهور و مهمتر از همه افزایش نسبت مصارف منابع در استان بود که در ابتدای دولت این نسبت ۶۲ درصد در بانک‌های استان بود و امروز به بیش از ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است یعنی هم حساب‌های بانکی صنایع منتقل شده است و هم نسبت تسهیلات پرداختی به مردم به ۹۲ درصد افزایش پیدا کرده است.اینها شاخص‌های اقتصادی است که ارزیابی می‌شود.

استاندار هرمزگان بیان کرد: اگر کسانی نمی‌خواهند این شاخص‌ها را ببینند، خود دانند و خدای خود اما همه اینها همان ارقامی است که مراکز آمار می‌گویند. نمی‌شود که در ضعف‌ها به آمار استناد کرد و موفقیت‌های مبتنی بر آمارها را قبول نداشت.

وی ادامه داد: بنابراین بر اساس همین آمار مراکز ارزیابی، تغییرات گسترده ای رقم خورده است.

دوستی با اشاره به گسترش اینترنت و فیبر نوری در سطح استان و جزایر، گفت: خیلی‌ها مدعی فضای مجازی و زیرساخت‌ها بودند اما هیچ کاری نکردند و امروز شروع به توییت زدن کرده اند.

وی تصریح کرد: با شانتاژ رسانه‌ای که نمی‌توان مشکلات مردم را برطرف کرد، باید مثل این دولت آستین‌ها را بالا زد و روی زمین برای مردم کار کرد، هزینه کرد، جزایر و شهرها را به شبکه اینترنت پرسرعت متصل کرد. این دولتِ انقلاب است.

وی تاکید کرد: مردم از دولتِ انقلاب، عملکردهای انقلابی انتظار دارند و باید در همین مسیر حرکت کند و رشدهای چندین برابری را رقم بزند.

استاندار هرمزگان یادآور شد: پروژه‌های کلنگ‌زنی امسال در قیاس با سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۶ برابر افزایش داشته است، حدود چهار هزار و ۷۰ میلیارد تومان مجموع طرح‌های افتتاحی و کلنگ زنی ما در هفته دولت ۱۴۰۰ بود و امروز این رقم نزدیک به ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه مردم می‌بینند که روی زمین چه اتفاقاتی در حال رقم خوردن است، گفت: کسب رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری صنعتی با کار و مجاهدت شبانه‌روزی به دست آمده است.

کد خبر : 4154
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.