رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ساماندهی نخاله‌های ساختمانی اصلی ترین دغدغه محیط زیستی جزیره است، گفت: نخاله‌های ساختمانی تاثیر منفی بر سیما و منظر کیش دارد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، «مریم محمدی» با اشاره به معضلات نخاله‌های ساختمانی در این کیش، اظهار کرد: این نخاله‌ها قابلیت تبدیل شدن به ریزگردهای محلی را دارند که باید هرچه سریعتر نسبت به مدیریت و ساماندهی آنان اقدام کرد.

وی ادامه داد: در جلسه اخیر شورای محیط زیست جزیره کیش که به ریاست معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، راه اندازی سامانه‌ای از سوی شرکت عمران، آب و خدمات برای نظم دهی به جمع آوری نخاله‌های ساختمانی و همچنین تعریف بسته سرمایه گذاری «جمع آوری و بازیافت نخاله» از طریق فراخوان در دستور کار قرار گرفت.

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با مصوبات این جلسه بیان کرد: در این جلسه مصوب شد تا برای محافظت از نقاط مختلف جنگلی در برابر تخلیه نخاله، آژانس‌های حمل ضایعات و نخاله‌های ساختمانی با شرح خدمات و آئین نامه‌های مورد تایید سازمان ایجاد شود و با استفاده از خودروهایی به رنگ‌های مشخص و مجهز به GPS در جزیره کیش فعالیت خود را آغاز کنند.

وی با تاکید بر اینکه، سرمایه گذاران موظف به همکاری با آژانس‌های معرفی شده هستند، اضافه کرد: طبق این مصوبه از فعالیت خودروهای حمل بدون مجوز جلوگیری و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

«محمدی» ادامه داد: مقرر شد تا کرایه‌های خودروهای حمل نخاله های ساختمانی، پس از تصویب تعرفه ها اعلام و اطلاع رسانی شود.

وی هماهنگی با واحد حقوقی سازمان و دادستان جزیره برای برخوردهای قضایی با متخلفان زیست محیطی و خودروهای غیر مجاز حمل نخاله را از دیگر مصوبات شورای محیط زیست کیش عنوان کرد.

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از تصمیم برای تجمیع و انتقال نخاله‌های پراکنده در سطح جزیره با هماهنگی استانداری و محیط زیست هرمزگان به بیرون از جزیره خبر داد.

کد خبر : 4322
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.