سرپرست مدیریت حمل و نقل عمومی کیش گفت: فعالیت سه شرکت خدمات تاکسی اینترنتی تا چهار روز آینده در کیش مشخص می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، میثم سام بند در برنامه کندوکاو رادیو کیش اظهار کرد: با هدف رفع دغدغه ساکنان برخی از مناطق کیش با سه شرکت خدمات تاکسی اینترنتی برای فعالیت در کیش مذاکر شده است.

وی افزود: براساس جلسه‌ای با دادستان کیش مهلت اعلام نظر این سه شرکت ۲۶ آذر به پایان می‌رسد و پس از آن در خصوص فعالیت این شرکت‌ها اعلام نظر خواهد شد.

میثم سام بند گفت: شرکت‌های خدمات تاکسی اینترنتی موظف به رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین کیش در امور حمل و نقل هستند.

وی افزود: تاکنون با هیچ شرکت خدمات تاکسی‌های اینترنتی قراردادی امضا نشده است و در حوزه حمل و نقل نیازمند بهره گیری از خدمات این شرکت‌ها برای جبران کمبود‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش هستیم.

سرپرست مدیریت حمل و نقل کیش ادامه داد: جابه جایی مسافر با خودروی شخصی در کیش با هرنوع پلاک ممنوع است و رانندگان برای حمل مسافر باید زیر نظر شرکت‌های خدمات تاکسی‌های اینترنتی فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: برخی از رانندگانی که عضو شرکت‌های خدمات تاکسی اینترنتی در شهر‌های دیگر هستند پس از ورود به کیش اقدام به حمل مسافر می‌کنند و با پیگیری‌های انجام شده، نرم افزار این خودرو‌ها در کیش غیرفعال خواهد شد.

سام بند گفت: مدیریت حمل و نقل در حوزه واردات خودرو بهره بردار است و در این زمینه نیاز‌ها در بخش ناوگان مینی بوس رانی و تاکسی به شرکت سرمایه گذاری اعلام شده است.

وی ادامه داد: ۵۴۴ دستگاه تاکسی و ۷۹ دستگاه مینی بوس برای توسعه و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز است.

 ایجاد تسهیلات برای رانندگان در زمینه واردات خودرو‌های ناوگان حمل و نقل عمومی را ضروری برشمرد و گفت: یکی از دلایل طولانی شدن واردات خودرو، ایجاد شرایط مناسب برای رانندگان و تعویض خودرو‌ها با خودرو‌های وارداتی است.

میثم سام بند گفت: واردات خودرو‌های برقی نیازمند فراهم شدن شرایط مناسب از جمله تامین برق آنهاست.

وی خاطر نشان کرد: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی کیش بیشتر به واردات خودرو‌های هیبریدی علاقمند هستند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4635
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.