• رو تیتر: فرمانده انتظامی ویژه کیش خبرداد:

فرمانده انتظامی ویژه کیش در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارش عملکرد پلیس های تخصصی فرماندهی انتظامی ویژه کیش در 11  ماه گذشته پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، سرهنگ علی اصغر جمالی دراین نشست با اشاره به شعار سال نیروی انتظامی در 1403 با عنوان « آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» با تقدیر از اصحاب رسانه اظهار کرد: رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه سهم بزرگی بر عهده دارند و اگر امروز شاهد جامعه امن و آرام در جزیره کیش هستیم سهم بزرگی از آن متعلق به کسانی است که در حوزه اطلاع رسانی تلاش می کنند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد یازده ماهه گذشته پلیس های تخصصی فرماندهی انتظامی ویژه کیش به اجرای 723 طرح مختلف در دریا و خشکی اشاره کرد و افزود: اولویت پلیس بر پیشگیری و مقابله با جرائم است و با توجه به شرایط کنونی جامعه از مردم انتظار می رود با در حفظ دارایی های خود بیش از گذشته دقت و توجه داشته باشند.

افزایش 59 درصد کشف سرقت

فرماننده انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه شرایط اقتصادی و افزایش هزینه های زندگی، رکود و گرانی ها موجب شده که متاسفانه شاهد افزایش برخی جرائم خرد مانند سرقت باشیم تاکید کرد: در 6 ماهه ابتدای سال جاری شاهد افزایش سرقت بودیم که با اقدامات پلیسی و برگزاری جلسات کارشناسی همچنین همکاری برون سازمانی دیگر ارگان ها با پلیس میزان سرقت ها کاهش چشمگیری در چند ماه اخیر داشته است.

وی با اشاره به افزایش 59 درصدی کشف سرقت ها در 11 ماهه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از دستگیری 400 سارق  تشکیل پرونده و طی مراحل قضایی برای آنان خبرداد و افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز پلیس 104 طرح اجرا کرده است که نتیجه آن انهدام 6 باند عمده توزیع مواد مخدر، افزایش 26 درصدی کشف مواد و دستگیری 24 قاچاقچی اصلی و جمع آوری و دستگیری 678 معتاد متجاهر از پارک ها، تفرجگاه ها و دیگر اماکن جزیره بوده است.

سرهنگ جمالی به اجرای 142 طرح ترافیکی از ابتدای سال اشاره کرد و افزود: در مجموع شاهد کاهش یک درصدی تصادفات بودیم اما متاسفانه در تصادفات منجر به فوت با افزایش 160 درصدی روبرو بودیم که 14 مورد فوت به راکبان موتورهای مربوط می شود.

وی با اشاره به 242 هزار مورد اعمال قانون توسط پلیس راهور و توقیف 9 هزار خودرو و موتور شارژی که حدود 6 هزار مورد از آنها موتورهای شارژی بوده است تصریح کرد: در خصوص افزایش تعداد موتورهای شارژی باید تاب آوری جزیره کیش مد نظر قرار گیرد.

رتبه اول کشوری وجهانی کیش در کشف جرائم سایبری

فرمانده انتظامی ویژه کیش در حوزه جرائم سایبری نیز از افزایش 36 درصدی جرائمی همچون کلاهبرداری و سرقت های اینترنتی خبرداد و بیان کرد: متاسفانه با وجود هشدارهای مکرر پلیس فتا به شکل های مختلف شاهد افزایش جرائم سایبری در جزیره کیش هستیم که زمینه بسیاریی از این جرائم طمع، سادگی و سهل انگاری کاربران است

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی پلیس سایبری جزیره کیش 99 درصد این جرائم کشف شد که کیش در این حوزه رتبه اول کشوری و جهانی را به خود اختصاص داده است.

به گفته جمالی طی یازده ماه گذشته 230 میلیارد ریال از اموال سرقت شده در فضای مجازی از کیشوندان کشف و به مالباختگان بازگردانده شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد مراقب لینک ها و آدرس هایی که با سرشماره های شخصی و ناآشنا برای آن ها ارسال می شود باشند.

543 پروند مالی واقتصادی در سال 1402

در حوزه جرائم مالی واقتصادی نیز به گفته فرمانده انتظامی و دریابانی کیش 543 پرونده کلاهبرداری، اختلاس، تسهیل مال نامشروع و اخلال در نظام اقتصادی توسط پلیس امنیت اقتصادی کیش مورد بررسی قرار گرفته که نشان از افزایش 11 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دارد.

سرهنگ جمالی 88 درصد پرونده های جرائم مالی و اقتصادی نیز توسط پلیس کیش کشف شده است.

580 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد

در حوزه دریابانی و مبارزه با قاچاق سوخت و کالا نیز  580 هزار لیتر سوخت قاچاق در کیش کشف شده است، فرمانده انتظامی ویژه کیش با بیان این مطلب ادامه داد: در این رابطه 412 قاچاقچی دستگیر شده اند باید توجه داشت که سوخت سرمایه ملی است و متاسفانه برخی افراد سودجو اقدام به فروش غیرقانونی آن می کنند.

توقیف 25 فروند شناور حامل کالا، سوخت و فرآوردهای شیلاتی قاچاق از دیگر مواردی است که فرمانده انتظامی ویژه کیش به آن اشاره کرد و افزود: در این رابطه 6 تن فرآورده های شیلاتی و 62 کیلومتر تورمنوفلامنت کشف و ضبظ شده است.

54 هزار خدمت در کلانتری های کیش

ارائه خدمات به بیش از 3 میلیون مسافر وردوی و خروجی در سال جاری از سوی پلیس در فرودگاه کیش، 54 هزار خدمت حضوری به مراجعان در کلانتری های کیش، 19 هزار خدمت در حوزه اتباع و گذرنامه، صدور 820 مورد سوء پیشینه، تعیین اصالت 105 دستگاه خودرو، ارائه خدمات در بستر الکترونیکی با اپلیکیشن پلیس من، نظارت از طریق دوربین البسه پلیس، راه اندازی سامانه نقشه خوانی و مدیریت گشت ها، برون سپاری برخی از خدمات پلیس و واگذاری آن به پلیس 10+، تجهیز پلیس های تخصصی از دیگر مواردی است که فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش در این نشست به آن ها اشاره کرد.

چهارشنبه آخر سال را محله محور برگزار کنید

سرهنگ جمالی در خصوص چهارشنبه آخر سال نیز با تاکید بر برگزاری مراسم به صورت خانوادگی ومحله محور تاکید کرد: هیچ مکان خاصی به تجمعات مردم اختصاص داده نشده و با مواردی که موجب سلب آسایش شهروندان شود برخورد صورت می گیرد.

وجود ایستگاه های ثابت وسیار پلیس در ایام نوروز نیز از دیگر مطالبی است که وی به آن اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز با توجه به اهمیت حفظ کرامت ماه مبارک رمضان و صیانت از حقوق شهروندی و حفاظت از فضای شهری، گشت های پلیس و ایستگاه های ثابت که محل تجمع گردشگران است افزایش خواهد یافت.

کیش شهری امن و به دور از جرائم خشن

وی با تصریح بر اینکه در جزیره کیش جرائم خشن، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، کیف قاپی و مواردی مانند این وجود ندارد و کیش دارای ضریب امنیت بالایی است خاطر نشان کرد: با وجود اینکه جرائمی مانند درگیری ونزاع دسته جمعی در کیش یک درصد کاهش داشته است اما متاسفانه شاهد 6 مورد درگیری با سلاح سرد بودیم که در یکی دو مورد نیز منجر به فوت شده است.

همکاری و مشارکت مردمی در ایجاد امنیت و آرامش در جزیره کیش یکی از مهمترین مواردی است که شهروندان برای ایجاد آسایش بیشتر خود و افراد خانواده به ویژه کودکان و نوجوانان باید مد نظر قرار داده و در صورت مواجه به هر گونه موارد مشکوک به سرعت با پلیس تماس حاصل کرده وموارد را گزارش دهند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5070
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.