به مناسبت گرامی داشت هفته سلامت دو مرکز خدمات جامع سلامت فارابی و پایگاه سلامت خانواده مهستان با محوریت مادر و کودک در جزیره کیش افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، سعید زاهدی مدیر اجتماعی، بهداشت و درمان معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت ارتقاء شاخصه های سلامت در جزیره کیش افزود: اجرای طرح سلامت پایدار از جمله طرح هایی است که در دبیرخانه شورای سلامت مورد تاکید قرار گفته است.

وی طرح سلامت خانواده را طرحی مترقی برشمرد و افزود: پایگاه سلامت خانواده در مهستان با محوریت مادر و کودک در راستای اجرای طرح سلامت پایدار با مشارکت مرکز بهداشت کیش و امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش به هدف خدمات رسانی به خانواده ها راه اندازی شده است.

زاهدی همچنین با اشاره به راه اندازی مرکز خدمات جامع سلامت فارابی در مرکز شهر تاکید کرد: تشخیص به موقع بیماری ها از عوامل مهم درمان است که با راه اندازی این مرکز خانواده ها می توانند خدمات پایش سلامت را دریافت کنند.

اسدالله احمدی رئیس مرکز بهداشت جزیره کیش نیز در این آیین با اشاره به اینکه سیاست وزارت بهداشت ایجاد یک حلقه سلامت برای هر ایرانی است تاکید کرد: به ازاء هر سه هزار نفر یک تیم مراقب سلامت در مراکز بهداشت به ارائه خدمات به مردم می پردازند.

وی افزود: در این مراکز خدمات سطح یک اعم از واکسیناسیون، مراقبت از مادران و کودکان، نظارت بر تامین آب آشامیدنی، پایش بیماری های واگیردار و غیر واگیر و ... به مردم ارائه می شود.

وی با تقدیر از مدیریت اجتماعی، درمان و بهداشت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان و امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش، مشارکت در تامین سلامت و بهداشت کیشوندان را یک رویکرد مثبت برشمرد و افزود: طی 27 سال خدمت در نقاط مختلف کشور این میزان مشارکت در راستای خدمات رسانی به مردم توسط مسئولان در کیش قابل تقدیر است.  

 احمدی همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی دو پایگاه جدید در منطقه نوبنیاد وشهرک صدف خبرداد. 

عالمه خسروی رئیس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به اینکه این مرکز با هدف ارائه خدمات پایدار سلامت به مادران و کودکان در منطقه میرمهنای کیش راه اندازی شده است افزود: در این مرکز یک پزشک، یک ماما و یک مراقب سلامت به صورت رایگان به کیشوندان خدمات سلامت ارائه می دهند.

وی تاکید کرد: در این مرکز مادران و کودکان زیر 15 سال می توانند خدمات ویژه در 4 بعد سلامت معنوی، اجتماعی، روانی، جسمی دریافت کنند.

گفتنی است در مرکز سلامت جامع فارابی که در ویلاهای فردوس افتتاح شده است شهروندان می توانند خدمات سلامت را باحضور دو پزشک، 6 مراقب سلامت و ماما، واحد بهداشت محیط، نمونه گیری و واحد پذیرش دریافت کنند.

آیین افتتاح مرکز جامع سلامت فارابی و پایگاه سلامت مهستان با حضور مدیراجتماعی، بهداشت و درمان معاونت فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، رییس مرکز بهداشت کیش و معاون فنی مرکز بهداشت استان هرمزگان برگزار شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5345
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.