آیین اختتامیه رویداد بین المللی رادمان کیش با هدف کارآفرینی در مسائل اجتماعی نوین با معرفی پلتفرم های برگزیده و با حضور معاون وزیر ارشاد در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، مهدیه محمدتقی زاده دبیر علمی رویداد بین المللی رادمان در این مراسمس با اشاره به اینکه بیش از دوسال تلاش برای برگزاری این رویداد با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علامه طباطبایی به بار نشست و امروز با معرفی ایده های نوآوران نخبگان و برگزیدگان این رویداد به ایستگاه آخر رسیده است.

وی با بیان اینکه کمک به خلق فرصت های شغلی جدید با رویکرد نوآوری اجتماعی، توسعه فرصت های شغلی بخش خانگی با رویکرد نوآوری اجتماعی، تبیین و ترویج گفتمان نوآری اجتماعی در بین دانشجویان و پژوهشگران کشور، تبیین و ترویج گفتمان نوآوری اجتماعی در حوزه صنعت و راه‌اندازی و تقویت نواحی نوآوری اجتماعی در مناطق پرظرفیت کشور از جمله اهداف این رویداد بود  افزود: در این رویداد بین المللی 21 استان کشور مشارکت داشتند که از این استان ها 220 طرح به دبیرخانه ارسال شد.

محمدتقی زاده  با تاکید بر اینکه رادمان در 6 محور اصلی و ویژه  با عنوین حل مسائل اجتماعی از طریق فناوری های نرمو هویت ساز، استفاده از ظرفیت های صنایع فرهنگی و خلاق در حل مسائل اجتماعی و بهره گیری از فرصت های اجتماعی در حل مسائل جامعه برگزار شد ادامه داد: در مرحله اول 110 طرح و درگزینش نهایی 25 طرح به داوری نهایی راه پیدا کردند که در نهایت 6 به عنوان طرح های برتر انتخاب شدند.

وی با تاکید بر اینکه استان های تهران، اصفهان و قم در صدر آثار ارسالی قرار دارد افزود: به ترتیب اولویت پلتفرم های ارسالی با موضوعاتی همچون تسهیلگری اجتماعی و فرهنگی، آموزش و توانمندسازی زنان و خانواده، گردشگری، رسانه و فضای مجازی، علم و فناوری، بازی و سرگرمی، صنایع دستی، معلولان و سبک زندگی اسلامی و ازدواج بود.

در این مراسم از سه طرح برگزیده « دنک »از شیراز به نمایندگی الناز ایمانی، طرح « مان» از قم به نمایندگی محمد تبرته فراهانی و طرح « پلکان» از تهران به نمایندگی سجاد محمدی ثمر تقدیر شد.

الناز ایمانی در تشریح طرح برگزیده اول این رویداد با اشاره به اینکه دنک که به معنای دانه کوچک است گفت: این طرح می تواند به دغدغه های فعالان محیط زیست در جبران خسارت های آتش سوزی پاسخ دهد و در این مسیر همه مردم می توانند با نصب این اپلیکیشن و استفاده از آن برای انجام فعالیت های پرداخت روزانه بدون اینکه هزینه ای اضافه متحمل شوند یک دانه در طبیعت کاشته و خسارت های ناشی از حوادث طبیعی وارد شده به جنگل ها را جبران کنند.

به گفته این نخبه 21 ساله با بهره گیری از این سیستم تاکنون 426 دانه درخت کاشته شده و بیش از 576 روستایی توانسته اند کسب درآمد کنند.

وی افزود: برای آشنایی بیشتر مردم با این پلتفرم و کاشت درختان بیشتر نیاز به حدود 5 میلیارد ریال است

نماینده طرح دستیارهوشمند « مان » اپلیکیشن مخصوص ناشنوایان نیز با اشاره به اینکه در برابر ناشنوایان ما افراد ناتوانی محسوب می شویم که نمی توانیم با آن ها ارتباط برقرار کنیم در معرفی طرح خود افزود: این پلتفرم مترجم آنلاینی است که می تواند به جامعه هدف 500 هزار نفری در کشور خدمات ارائه کند.

وی افزود: اگر خانواده های این ناشنوایان را که نیازمند برقراری ارتباط دائم با آنان هستند در نظر بگیریم این نرم افزار جامعه هدفی بیش از 2 میلیون نفری را پوشش می دهد.

به گفته این نخبه جوان با استفاده از این نرم‌افزار مترجم به صورت برخط از گوشی فراخوانده می شود تا یک خدمت و یک اقدام به سهولت از ما به جامعه ناشنوایان منتقل شود.

فراهانی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم کم توانی جامعه با استفاده از این نرم‌افزار موبایلی را با جذب حدود ۳۰۰ نفر توسعه دهیم نیازمند حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار و ۵۰۰ متر مربع اراضی هستیم.

محمدی ثمر نماینده طرح « پلکان » نیز با اشاره به اینکه این طرح یک مجله کارآفرینی ویژه بانوان است افزود: این پلتفرم به جامعه هدف خود کمک می کند تا با انگیزه و آموزش های مجازی کسب و کارهای آنلاین را شروع کرده و تولیدات و خدمات خود را معرفی و با استفاده از فرصت دیجیتال مارکتینگ کسب درآمد کنند..

وی خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۲ هزار بانوی دارای کسب و کار در این نرم‌افزار تعامل دارند و ارزش فعالیت آن به حدود ۱۰۰ میلیارد ریال رسیده و برای جذب ۲ هزار بانوی دیگر نیازمند ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است.

رشد و توسعه جزیره کیش با عنوان راهکارهای توسعه گردشگری تجربه‏‌گرا، راهکارهای فرهنگی جذب گردشگر و توانمندسازی و اشتغال ‏زایی بانوان بومی این جزیره نیز به گفته محمد تقی زاده از محورهای ویژه این رویداد بود.

این رویداد که با هدف جذب سرمایه گذاران مختلف برای ایده های برتر برگزار شده به مدت سه روز شاهد ارایه طرح های نواورانه برگزیده در جمع سرمایه گذاران و علاقه مندان این بخش بود و قرار است در کنار حمایت های سرمایه گذاران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هر طرح برگزیده یک میلیارد ریال تسهیلات ارایه کند.

کد خبر : 3444
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.